معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت:

هدف از برگزاری جشنواره «الف تا» کشف ایده‌های خلاق و روش‌های نوین تدریس است

پاکدشت (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت، هدف از برگزاری جشنواره «الف‌تا» را کشف ایده‌های خلاق و روش‌های نوین تدریس دانست.

کد مطلب: ۱۴۷۰۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد
هدف از برگزاری جشنواره «الف تا» کشف ایده‌های خلاق و روش‌های نوین تدریس است

جواد فتحی در گفت‌وگو با پانا در خصوص اهداف جشنواره الف‌تا اظهار کرد: «هرساله جشنواره‌های مختلفی برگزار می‌شود که یکی از آن‌ها جشنواره الف‌تا است. این جشنواره، روش‌های تدریس و خلاقیت همکاران فرهنگی را مورد سنجش‌ و ارزیابی قرار می‌دهد. بنابراین ما همکاران فرهنگی را تشویق کرده‌ایم که طرح‌های خودشان از جمله ویدئوهای آموزشی، طرح‌های آموزشی روش‌های تدریس خلاق و آن کاری که برای یادگیری و یاد‌دهی دانش‌آموزان مفید بوده را در این جشنواره ملی ثبت کنند»

فتحی تصریح کرد : «مرحله اول این جشنواره به این شکل بوده که گروه‌های آموزشی، مدیران و معاونین مدارس، طرح‌های شرکت‌کنندگان را شناسایی می‌کنند و آن‌ها را ترغیب می‌کنند که آثارشان را ثبت کنند. در مراحل بعدی رفته‌رفته شرکت‌کنندگان، طرح‌ها را به شکل‌های مختلف در رشته‌ تحصیلی خودشان در سایت الف‌تا بارگذاری و آپلود می‌کنند و در نهایت این جشنواره در مرحله منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود و طرح‌های برگزیده را اعلام می‌کنند.»

وی افزود: «طرح الف‌تا، زمینه و رشته‌های شرکت و تعداد آن‌ها را بیشتر کرده است حتی طرح‌ها و فیلم‌های کوچک نیز می‌توانند در این جشنواره شرکت داده شوند. ما نیز تمامی همکاران گروه‌های آموزشی و مدیران مدارس را بسیج کرده‌ایم و چندین نماینده به مدارس فرستاده‌ایم تا همکاران را ترغیب کنند که آن‌ها خلاقیت لازم را به دست بیاورند و در این طرح شرکت کنند؛ چون طرح الف‌تا هنوز کامل نشده و در حال حاضر یکصد نفر از همکاران شرکت کرده‌اند و این طرح ادامه خواهد داشت به‌ دلیل‌ اینکه خیلی از افراد آگاهی کامل را نسبت به این طرح ندارند.»

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت ابراز کرد: «امیدواریم با حمایت‌های مدیریت و شورای معاونین بتوانیم تعداد بیشتری از افراد را ثبت‌نام کنیم تا ایده‌های خلاق همکاران عزیزمان به عرصه ظهور برسد و بتواند این ایده‌ها را در سطح کشور هم نمایش بدهند.»

دانش‌آموز خبرنگار: مهدیس کمانکش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار