مدیرآموزش و پرورش استان کرمانشاه:

اردوی راهیان نور در کرمانشاه در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود

کرمانشاه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه از برگزاری اردوی راهیان نور به دو صورت حضوری و مجازی با اولویت سلامت دانش‌آموزان در استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۵۹۴۱۰
لینک کوتاه کپی شد
اردوی راهیان نور در کرمانشاه در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود

مجید یزدان‌پناه در نشست ستاد هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش‌آموزی که با حضور سرهنگ بهشتی‌راد معاون هماهنگی و پشتیبانی سپاه نبی اکرم (ص) در سالن جلسات اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: اهمیت اردوهای راهیان نور و بازدید از مناطق عملیاتی در دستگاه تعلیم و تربیت، مهم و سرلوحه تمام الگوهای ارزشی است.

مدیر آموزش و پرورش کرمانشاه، در جلسه هماهنگی راهیان نور با ضروری دانستن زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا و آشنا ساختن دانش‌آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: راهیان نور یکی از فرصت‌های مغتنم در این راستا است که آموزش و پرورش به عنوان یکی از وظایف خود، حمایت همه جانبه خود را در این امر خواهد داشت و همه باید در این حوزه در قالب کمیته‌های مختلف پای کار بیایند.

وی افزود: پیش‌بینی‌های لازم برای شرایط مختلف انجام شده است و سلامت دانش‌آموزان اولویت اول آموزش و پرورش خواهد بود و این مراسم معنوی مانند سال‌های گذشته باشکوه هر چه بیشتر برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: اجرای برنامه‌های گام دوم انقلاب اسلامی، طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ترویج و آشنایی دانش‌آموزان با آثار ارزشمند هشت سال دفاع مقدس در یادمان‌های ارزشمند دفاع مقدس و همچنین رشادت‌های دلیر مردان ایران اسلامی وظیفه خطیری برای دستگاه تعلیم و تربیت است.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه با بیان اینکه ظرفیت اردوی راهیان نور فرصت بسیار خوبی برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس است، ادامه‌داد: دشمن از بستر فضای مجازی سوء استفاده‌هایی برای تأثیرگذاری بر جوانان و نوجوانان ما دارد.

بهشتی نماینده سپاه نبی اکرم نیز در این دیدار اظهار کرد: ما باید از معدن طلای دوران دفاع مقدس بهترین استفاده را برای فرهنگ‌سازی داشته باشیم.

در ادامه سرهنگ بهشتی راد معاون هماهنگی و پشتیبانی سپاه نبی اکرم (ص) ضمن تشکر از مساعدت‌ها و حمایت همه جانبه مدیرکل آموزش و پرورش و مجموعه دستگاه تعلیم و تربیت استان، به نقش و جایگاه مهم فرهنگیان در جامعه اشاره کرد و گفت: همه فرهنگیان را «بسیجی» و همکار خو د می‌دانیم و مدیون معلمانی هستیم که سال‌ها برای ما عاشقانه زحمت کشیدند، در ایام کرونا هم با فداکاری و رشادت خود آثار ماندگاری برای آموزش فرزندان ایران اسلامی خلق کردند و به پاس رشادت‌ها و خدمات این عزیزان‌، بوسه بر دستان آنها می‌زنیم و اعتقاد داریم که آموزش و پرورش، سپاه و بسیج مأموریت‌های ویژه‌ای در تحقق اهداف سند تحول بنیادین دارند که در این راستا لازم است بسیج دانش‌آموزی و معاونت پرورشی، اقدامات و برنامه‌های عملیاتی و مناسبی را با توجه به شرایط ویژه بیماری کرونا در جامعه برای دانش‌آموزان برنامه‌ریزی و اجرا کنند.

بهشتی‌راد یادآور شد: امسال تلاش داریم برنامه‌ها را از ۵ منطقه عملیاتی به صورت ترکیبی (زنده و ضبط‌شده) به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه تولید و برگزار کنیم که امیدواریم برنامه‌ریزی‌های لازم برای پخش زنده این مراسم باشکوه از طریق شبکه دانش‌آموزی شاد و صدا و سیمای مرکز استان هم انجام شود و مراسم افتتاحیه اردوی راهیان نور هم از محل گلزار شهدای شهر کرمانشاه با حضور دانش‌آموزان به‌صورت زنده پخش شود.

عزیزی ازمیعول نماینده ستاد راهیان نور در پایان افزود: در این سفر مجازی روزانه برنامه‌هایی از جمله معرفی یادمان، خاطرات شهدا، روایتگری، وصیت نامه شهدا، صوت شهدا و... ارائه می‌ شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار