قالیباف در همایش روز جهانی هلال احمر و صلیب سرخ:

استفاده از فناوری‌های جدید منجر به توانمندسازی هلال احمر خواهد شد

تهران (پانا) - رئیس مجلس شورای اسلامی استفاده از فناوری‌های جدید سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را سبب توانمندسازی سازمان هلال احمر عنوان کرد و گفت این سازمان کاملا مردمی است و توجه به فناوری‌های اجتماعی در کنار فناوری‌های دیگر، بسیار کلیدی است.

کد مطلب: ۱۴۷۳۳۱۳
لینک کوتاه کپی شد
استفاده از فناوری‌های جدید منجر به توانمندسازی هلال احمر خواهد شد

محمدباقرقالیباف روز چهارشنبه در همایش روز جهانی هلال احمر و صلیب سرخ گفت: هلال احمر در دوران دفاع مقدس که خشونت، جنگ و دوری از خانواده بود، رشادت‌های بیشماری انجام داد و من از نزدیک شاهد این رشادت‌ها بودم. حتی برخی از این عزیزان مفقود شدند و مشخص نبود که این عزیزان به درجه شهادت رسیدند و پیکر آنها کجاست.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: همکاری با صلیب سرخ جهانی، درمان، مجاهدت در راه کمک به مردم و خدمات رسانی به رزمندگان در دوران جنگ و اکنون به مردم در شرایط خاص از جمله خدمات نیروهای هلال احمر است که نباید از یاد و نام آنها غفلت کنیم و باید به وظایف خود آشنا شویم.

وی با بیان بخشی از سخنان حضرت امیرالمومنان حضرت علی(ع) در نهج البلاغه، تصریح کرد: مولا علی (ع) می‌فرمایند که اگر قرار است خدمتی و کاری پایدار بماند باید سه ویژگی در آن باشد. نخست اینکه کوچک شمردن خدمت تا زمانی که خداوند آن را بزرگ کند و پنهان داشتن آن تا زمانی که خداوند آن را آشکار کند و شتاب در برآورد حاجت، حاجتمند تا زمانی که برای ما مسرت بخش شود. این سه ویژگی را باید سرلوحه کار خود قرار دهیم و این رویه طبق مکتب اهل بیت (ع) است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نباید از ظرفیت سخت افزاری و نرم افزاری امروز برای پیشرفت غفلت کرد، گفت: این سازمان کاملا مردمی است و توجه به فناوری‌های اجتماعی در کنار فناوری‌های دیگر، بسیار کلیدی است. چرا که این رویه سبب خواهد شد با بهره بردن از ظرفیت اجتماعی، سخت افزاری و نرم افزاری و نیروهای توانمند سبب توانمندسازی این سازمان و بیشترین خروجی برای کمک به افراد نیازمند خواهد شد.

قالیباف با بیان اینکه فردی پیش خداوند محبوب‌تر از دیگران است که بیشترین منفعت را به مردم برساند، خاطرنشان کرد: بدون شک در سازمان هلال احمر عزیزانی هستند که با این روحیه کار خود را انجام می‌دهند. وقتی کار این عزیزان را می‌بینیم که بدون چشم داشت و داوطلبانه زحمت می‌کشند، نمادی برای سایر سازمان‌ها هستید و امیدواریم ما هم توفیق پیدا کنیم که در مجلس شورای اسلامی زحمات این عزیزان را در بودجه سالیانه و برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار دهیم.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار