مدیرکل آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان:

معلم جلوه‌ای از درس ایثار و مشق مهرورزی است

معلمان، هویت‌بخش شخصیت دانش‌آموزان در ابعاد مختلف هستند

زاهدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان‌وبلوچستان گفت: معلمان، هویت‌بخش شخصیت دانش‌آموزان در ابعاد مختلف هستند و معلم، جلوه‌ای از درس ایثار و مشق مهرورزی است.

کد مطلب: ۱۴۷۳۳۱۹
لینک کوتاه کپی شد
معلم جلوه‌ای از درس ایثار و مشق مهرورزی است

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان؛ حسن بروشکی در آیین تجلیل از خانواده‌های معزز شهدای فرهنگی و معلمان نمونه استانی ضمن بر شمردن مولفه‌های یک معلم موفق و توانمند گفت: معلمان، هویت‌بخش شخصیت دانش‌آموزان در ابعاد مختلف هستند.

وی افزود: هویت‌بخشی به دانش‌آموزان و شکل گرفتن شخصیت آنان در ابعاد مختلف در محیط مدرسه و کلاس درس و توسط معلم اتفاق می‌افتد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ادامه داد: اگر چه به ظاهر دانش‌آموزان در قیاس با زمانی که در منزل حضور دارند، ساعات کمتری در مدرسه به سر می‌برند اما همین زمان کم، مهمترین موقعیت در تربیت شخصیت آنان محسوب می‌شود و بسیار حائز اهمیت است.

بروشکی تصریح کرد: معلم موفق، معلمی است که با شناخت کامل از دانش‌آموزان خود و توانمندی آنان در مدیریت کلاس درس و بهره‌گیری از ظرفیت بالقوه مخاطبان، کلاسی تعاملی را ایجاد و اداره کند.

وی گفت: معلمان فهیم و خوش‌فکر سیستان و بلوچستان در سال تحصیلی جاری در جای‌جای این سامان از جان و دل کوشیدند و همت گماردند تا برای دانش‌آموزان، مسیری روشن و رو به پیشرفت رقم خورد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: حضور جهادی در کلاس‌های درس طرح پنجشنبه‌های آموزشی و اعتکاف‌های علمی نوروزی که با هدف تقویت بنیه درسی دانش‌آموزان به‌ویژه در دوره متوسطه دوم رقم خورد، نمونه‌ای از درس ایثار و مشق مهرورزی همکاران عزیزمان بود.

بروشکی اظهار کرد: جامعه‌‌ای موفق و رو به جلو حرکت می‌کند که نگاه عمیق و دقیقی به حوزه تعلیم و تربیت و جایگاه رفیع دانش و معلمان خود داشته و قدردان اندیشه سترگ و مطهر این قشر فرهیخته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار