تغییر نمای بیرونی برخی از مدارس ورامین به سبک معماری اسلامی، ایرانی

ورامین (پانا) - سرپرست آموزش و پرورش ورامین گفت چشم‌نوازی معماری اسلامی، ایرانی در نمای برخی از مدارس ورامین یادآور هویت و اصالت ایرانیان است که با توجه به آن، نمای بیرونی برخی از مدارس ورامین به سبک معماری اسلامی، ایرانی تغییر کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۹۷۸۸
لینک کوتاه کپی شد
تغییر نمای بیرونی برخی از مدارس ورامین به سبک معماری اسلامی، ایرانی

محمود ملایری، سرپرست آموزش و پرورش ورامین با اشاره به ساحت‌های شش گانه فرآیند تعلیم و تربیت در سند تحول بنیادین گفت: درک زیباشناسانه آفرینش الهی و مصنوعات هنرمندانه بشری، سبب حفظ و تعالی مفاهیم و میراث فرهنگی، تمدن و هنر ایران اسلامی است.

وی افزود: در راستای تربیت ساحت زیباشناختی و هنری و تبیین هویت ملی، مذهبی دانش‌آموزان، اقدام به طراحی و تغییر معماری برخی مدارس با بهره گیری از سبک معماری اسلامی، ایرانی کرده‌ایم. در این تغییرات که بر اساس راهکار 1-14 سند تحول مبنی بر طراحی و ساخت فضاهای تربیتی متناسب با اقتضائات و اصول شهرسازی و معماری، رعایت محوریت الگوهای معماری اسلامی، ایرانی مدنظر قرار گرفته است.

ملایری بیان کرد: بهره‌گیری از زیبایی طرح‌های اسلامی، رنگ‌های آبی فیروزه‌ای و سبز و درج اسامی و صفات خداوند متعال در کاشی کاری های نما و همچنین آینه کاری های داخل نمازخانه‌ها و اشعار سعدی و فردوسی در راستای هویت‌بخشی و انسجام ملی، مذهبی، چشم و ذهن هر بیننده‌ای را به سمت معبود رهسپار می‌کند.

مدرسه هیات امنایی سوده، هنرستان امام حسن مجتبی(ع)، نمونه دکتر حسابی، معصومیه، علی‌اکبر و تعدادی مدرسه دیگر در ورامین، از مدارسی هستند که از این معماری‌ها بهره برده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار