مدیر کل اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران خبر داد:

برگزاری کارگاه آموزشی ترویج فرهنگ نماز، ویژه مدیران

تهران (پانا) - مدیر کل اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت کارگاه آموزشی مدیریت ترویج فرهنگ نماز با عنوان طرح مبین ویژه مدیران مدارس با همکاری ستاد اقامه نماز استان تهران در حال برگزاری است.

کد مطلب: ۱۲۴۶۲۴۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه آموزشی ترویج فرهنگ نماز، ویژه مدیران

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، دوره‌های آموزشی مدیریت ترویج فرهنگ نماز با هدف آموزش، ارتقای آگاهی، توانمندسازی و عینیت‌بخشی به نقش کلیدی مدیران در برنامه‌های توسعه و ترویج فرهنگ نماز و با حضور مدیران مدارس در سال تحصیلی جاری، به صورت قطبی و به میزبانی ادارات آموزش و پرورش مناطق رباط کریم، ناحیه یک ری، قرچک و شهریار در بازه زمانی 18 دی لغایت 26 بهمن ماه در حال برگزاری است.

سیدمجتبی هاشمی با اشاره به اهمیت توانمندسازی مدیران جدیدالانتصاب در راستای توسعه و ترویج فرهنگ نماز در مدارس و در میان دانش‌آموزان گفت: با نظر به سبک و سیره معصومین علیهم‌السلام می‌توان جایگاه والای شعائر دینی به ویژه نماز را درک‌ کرد و اهمیت آن را به عنوان پایه و اساس دین برای دانش‌آموزان تبیین کرد.

وی افزود: با ورود کودک به مدرسه و تقارن حساس‌ترین زمان رشد و شکل گیری باور‌های دینی او با زمان تحصیل، ایجاب می‌کند که نسبت به آموزش نماز و نهادینه‌سازی آن در کودکان و نوجوانان در مدرسه توجه خاصی صورت پذیرد.

هاشمی در ادامه، برگزاری دوره‌های توانمندسازی با محوریت نماز در تمام سطوح آموزش و پرورش را امری مهم دانست و توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز در مدارس را گامی در جهت ایجاد شخصیت معنوی در دانش آموزان عنوان کرد.

لازم به ذکر است علاوه بر برگزاری دوره آموزشی مدیریت ترویج فرهنگ نماز با عنوان طرح مبین، با اولویت مدیران مقاطع تحصیلی متوسطه به صورت حضوری، فیلم‌های این دوره برای سایر همکاران در سامانه ltms قابل فراگیری می باشد. آزمون نهایی طرح مبین سوم لغایت پنجم بهمن در سامانه ltms برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار