مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست

تهران (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در اختتامیه اولین جشنواره کتابخوانی حدیث سرو بر ضرورت اهمیت زنده نگه داشتن یاد شهدا تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۵۳۷۱
لینک کوتاه کپی شد
زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست

سید مجتبی هاشمی، مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران در رابطه با اهمیت توسعه کتاب و کتاب‌خوانی گفت: لازم است در راستای گسترش کتابخوانی تلاش های بسیاری انجام شود و با برگزاری جشنواره‌ها و مراسم‌های متعدد دیگران را به مطالعه کتاب ترغیب کنیم.

وی جشنواره حدیث سرو را یک ابتکار استانی دانست و افزود: با برگزاری این جشنواره در سطح کشور برای گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی کمک کرده‌ایم و از شرکت‌کنندگان و برگزیدگان این جشنواره می‌خواهیم در دوره‌های بعد نیز در موضوعات متنوع مشارکت داشته باشند و در گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی سهیم باشند تا چنین مراسمات و جشنواره‌ها ادامه پیدا کنند.

هاشمی گفت: این جشنواره اختتامیه ندارد بلکه امروز مراسم تقدیر از برگزیدگان است و قرار است این جریان به عنوان یک سیر مطالعاتی در جریان باشد و از این ظرفیت استفاده کرده و شرکت کنندگان مبشر برای دیگران باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزاری این جشنواره را مانند یک تکلیف تشبیه کرد و گفت: زنده نگه داشتن یاد شهدا یکی دیگر از اهداف این مراسم بوده و همان‌طور که شهدا با شجاعت و حس مسئولیت برای کشور مبارزه کردند، ما نیز وظیفه داریم یاد آنها را زنده نگه داریم.

وی با اشاره به برنامه زندگی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) که با تمام مشغله‌ها همواره با کتاب مانوس هستند و هر روز کتاب مطالعه می‌کنند، نشانه این انس با کتاب را تقریظ ایشان بر کتب ویژه حماسه‌سازان دفاع مقدس دانست، و گفت: به تاسی از ایشان و با فرهنگ سازی باید تلاش کنیم تا روحیه ایثار و مقاومت در وجودمان و نسل آینده نهادینه شود.

این مقام مسوول در ادامه با اشاره به اینکه جنگ برای ما حادثه ساده و تاریخی نبود بلکه دانشگاهی از آموزه‌های با ارزش بود، گفت: بالاترین سرمایه شهدا جانشان بود که فدای کشور و دینشان کردند، ما نیز باید قدردان ایشان باشیم و با پرداختن به اهداف و راهشان در مسیر ایشان قدم برداریم همانگونه که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) زنده نگه داشتن یاد شهیدان را کمتر از شهادت ندانستند، پس باید از شهدا و ارزشهایشان بگوییم. جنگی که با حمایت همه قدرت‌های جهان در مقابل کشور ما تحمیل شد، فقط یک حادثه تلخ تاریخی نبود، هر چند که ظاهر جنگ یک امر ناپسند است اما دستاوردهای بزرگی هم برایمان داشته، تقویت روحیه خودباوری و ایمان، از جمله این دستاوردهاست، حضور و ایثار همه اقشار جامعه از جمله ۳۶۰۰۰ دانش‌آموز شهید که با دست خالی با جهان جنگیدند.

هاشمی خاطر نشان کرد: دفاع مقدس فقط یک جنگ ساده نبوده و آسیب‌ها و خسارت‌های فراوانی داشته که به صورت مختلف به کشور و خانواده‌ها در دوران دفاع مقدس وارد شد، بنابراین دفاع مقدس یک دستاورد بزرگ و یک سرمایه ارزشمند است.

خبرنگار دانش‌آموز: عرشیا داودزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار