برگزاری دوره آموزشی روش‌های تحقیق در علوم تربیتی

تهران (پانا) - معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران از برگزاری دوره آموزشی روش‌های تحقیق در علوم تربیتی خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۴۶۱۴۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دوره آموزشی روش‌های تحقیق در علوم تربیتی

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، یوسف بهارلو گفت: امروزه بیش از هر زمان دیگری معلمان و مدیران مدارس و کارکنان ادارات آموزش و پرورش نیاز دارند با فرهنگ پژوهش و پرسش‌گری آشنا شوند تا بتوانند با تکیه بر روش‌های علمی و نتایج مبتنی بر دانش روندهای کاری را بهبود بخشیده و موجب ارتقاء بهره‌وری فرآیندهای کاری خویش شوند تا در نتیجه این افزایش بهره‌‌وری بصورت خرد نظام تعلیم و تربیت در سطح کلان بهبود یابد.

وی بیان کرد: در راستای دستیابی به این اهداف دوره آموزش روش تحقیق در علوم تربیتی (آموزش و پرورش) در قالب ضمن خدمت به مدت ۳۲ ساعت همزمان با هفته پژوهش ویژه کلیه فرهنگیان استان اعم از پرسنل آموزشی و اداری برگزار شد.

این مقام مسئول افزود: مهمترین سرفصل‌های مطرح شده در این دوره آموزشی که با استقبال کم نظیر معلمان مواجه شد عبارت بودند از: روش‌های برنامه‌ریزی و طراحی مطالعات پژوهشی در آموزش و پرورش، شناسایی انواع روش‌های گردآوری و سنجش و اندازه‌گیری داده‌ها، سنجش روایی و پایایی ابزار، روش‌های تفسیر و نتیجه‌گیری در پژوهش و ملاحظات اخلاقی در مطالعات مرتبط با آموزش و پرورش.

بهارلو تصریح کرد: مشارکت بیش از 16 هزار نفر از فرهنگیان استان در این دوره نشان از علاقه‌مندی و نیاز معلمان به مباحث پژوهشی دارد و بنابراین شورای تحقیقات استان در جهت پاسخگویی به این مطالبه برنامه‌های دانش‌افزایی در حوزه پژوهش و پژوهش‌گری را در دستور کار قرار خواهد داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار