برگزاری طرح تعمیق فرهنگ اقامه نماز در شهرستان سامان

بن (پانا) - دوره آموزشی جذاب سازی نماز و شیوه‌های جذب نوجوانان به نماز در مدارس، ویژه معاونان و مربیان پرورشی، دبیران دین و زندگی پایه اول پسران دوره متوسطه دوم و معلمان پایه سوم ابتدایی دخترانه مدارس شهرستان بن و سامان در اداره آموزش و پرورش شهرستان سامان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۵۲۴۰۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری طرح تعمیق فرهنگ اقامه نماز در شهرستان سامان

کارشناس نماز مرکز تخصصی قم در این کارگاه به اهمیت جایگاه انسان در آفرینش اشاره کرد و گفت: انسان برترین موجود در کره زمین است و جایگاه ویژه و مهمی در آفرینش دارد و انسان احسن المخلوقین است که تمام عالم برای انسان آفریده شده است.

حجت الاسلام و المسلمین هادی افسری با اشاره به اهمیت ایجاد ارتباط صحیح و دوستانه با دانش آموزان در خصوص جذب آنها به نماز افزود: داشتن صبر و انعطاف در برابر اشتباهات دانش آموزان، تکریم شخصیت دانش آموزان، ارتباط مستقیم مدرسه با مساجد و نماز جمعه،ایجاد خاطره خوش از مسجد، اجرای مسابقات و اهدای جوایز، برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی و تجلیل از دانش آموزان برتر در اقامه نماز مدارس از جمله راهکارهای جذب دانش آموزان به نماز است.

وی به شاخصه‌های اهمیت نماز در قرآن و روایات اشاره کرد و گفت: «نماز اولین واجب بعد از رسالت پیامبر اکرم (ص) است و اولین وظیفه حکومت اسلامی در جامعه، اقامه نماز است که در ادیان گذشته نیز اولین دستور به انبیای الهی بحث نماز بود.

حجت‌الاسلام افسری، به آثار فردی و اجتماعی و زیستی نماز اشاره کرد و گفت: سلامتی و طول عمر، سلامت روان، تقویت عضلات بدن، درمان بیماری های قلبی، تاثیر بر بیماری های دهان و دندان، تاثیر بر بیماری های گوارشی، پاک نگه داشتن حواس پنج گانه و تنظیم خواب از جمله آثار زیستی نماز است.

کارشناس اقامه نماز افزود: اصل آسان گیری در بحث دعوت به نماز در مدارس باید مورد توجه قرار بگیرد، زیرا سخت گیری افراطی موجب دین گریزی و بدبینی نسبت به متدینین و یا وسواس می شود.

وی اظهار کرد: شناخت افزایی و تقویت اعتقادات دانش آموزان، معرفی کتاب‌های مختلف در ارتباط با نماز، برگزاری نمایشگاه در خصوص نماز، داشتن بیان کوتاه و مفید درباره نماز‌، کلیپ‌ها و فیلم های آموزنده در ارتباط با نماز و بیان احادیث و روایات در این خصوص از جمله شیوه های جذب دانش آموزان به نماز است.

خبرنگار: لیلا درعلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار