کارگاه آموزشی کارشناسان و مدیران ستادی حوزه قرآن، عترت و نماز برگزار شد

تهران (پانا) - کارگاه آموزشی برای برطرف کردن مشکلات دوره ضمن خدمت حفظ موضوعی قرآن کریم در اداره کل قرآن، عترت و نماز با حضور کارشناسان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۲۷۸۳
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه آموزشی کارشناسان و مدیران ستادی حوزه قرآن، عترت و نماز برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی وفرهنگی، حجت‌الاسلام علیرضا نجفی، معاون اداره حفظ قرآن کریم سازمان اوقاف و امورخیریه در جلسه توجیهی دوره‌های ضمن خدمت آموزش حفظ موضوعی قرآن کریم گفت: «آموزش و حفظ قرآن کریم مورد تایید مقام معظم رهبری در مدارس است. باید دیدگاهمان این باشد که آموزش کلید مراحل بعدی است. در این عرصه آموزش و پرورش برای انجام این موارد از پیشگمان است.»

او ادامه داد: «قرآن برای زندگی است نه برای موارد تزیینی و جهان نبینی در نزد قاریان و حافظان باید شکل بگیرد و سبک زندگی را آموزش ببینند زیرا دین ما بر اساس سبک زندگی است. حافظان قرآن باید الگو و فرهنگ ساز جامعه باشد.»

نجفی افزود: «حفظ قرآن راه ورود ما به مدارس و نزد دانش‌آموزان است و باید یک نهضت سبک زندگی ایجاد کنیم هدف اصلی از تشویق به حفظ قرآن انس و الفت با قرآن است.»

او اشاره کرد: «در سال 86 طرح قرآنی 1441 مطرح شد که تعداد سال‌های نزول قرآن در آن سال بود و بعدها کلمه بشارت هم به آن اضافه شد و هر سال این طرح مناسب با سال نزول قران کریم تغییر کرد.»

نجفی حفظ جز سی را دروازه ورود به قرآن دانست و گفت: «سال گذشته سازمان اوقاف ابتکاری کرد و را شروع کرد. جز سی آسان نیست و تفاوتی با بقیه قرآن ندارد. ولی عرف شده که از جز سی شروع به حفظ می‌کنند. امسال جز سی تمدید شد به علت اینکه مدارس آموزش و پرورش در تابستان تعطیل بودند و این امر با قدری تاخیر شروع شد. عموم مردم باید برای حفظ جز سی و کل قرآن اقدام کنند حفظ از سوره نباء باشد شاکله حفظ بهتر است و بهتر است همه خانواده‌ها هم درگیر باشند.»

معاون اداره قرآن اوقاف گفت: «قرار نیست از ائمه و پیامبر جلوتر حرکت کنیم و برای حافظان و قاریان قرآن باید ارزش‌های مادی هم در نظر گرفت همانطور که خداوند در قرآن برای مومنان پاداش‌های مادی و معنوی در نظر گرفته است. همچنین حفظ قرآن کریم دارای آثار معنوی زیادی است باارزشترین موهبت الهی است، قرآن حلال مشکلات و داروخانه همه دردهاست و خداوند ظرف قرآن را عذاب نمی‌کند و بیمه کننده در برابر گناه و معصیت است اینها برخی از آثار معنوی حفظ قرآن هستند. اما یکی از مزایای مادی حفظ قرآن کریم اخذ مدرک معادل در علوم قرآنی است که باید این ارزش‌های مادی نیز دیده شود.»

او گفت: «ولی باید مراقبت شود که دانش‌آموزان دچار آسیب نشوند و برخی به اشتباه دانش‌آموزان را از مدرسه‌ها که نمونه‌هایی از جامعه هستند جدا نکنند یکی از اشکالات این است که الگوهای مناسب در اختیار جامعه نمونه قرار نمی‌دهیم. الگو سازی مناسب و بومی یعنی هر جامعه الگویی از درون خود جامعه داشته باشد.»

علی عزتی، رئیس اداره برنامه ریزی قرآن و عترت گفت: «برنامه‌های قرآنی مدارس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نیازمند توانمندسازی نیروهایی هستیم که در این حوزه فعالیت می‌کنند.

او ادامه داد: «بنا به سیاست‌های اداره کل قرآن، عترت و نماز دوره‌های ضمن خدمت برای مدرسان این دوره‌ها در نظر گرفته شده‌ است تا در این زمینه بروزسانی شده و این جلسه برای برطرف کردن مشکلات این دوره‌هاست.»

این دوره روز دوشنبه 29 مهر در صبح و بعد ازظهر برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار