در ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

برگزاری نخستین کارگاه سواد رسانه‌ای ویژه کارشناس مسئولان و کارشناسان قرآن، عترت و نماز

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از برگزاری نخستین کارگاه سواد رسانه‌ای ویژه کارشناس مسئولان و کارشناسان قرآن، عترت و نماز ادارات آموزش و پرورش مناطق 21 گانه خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۱۵۱۲۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نخستین کارگاه سواد رسانه‌ای ویژه کارشناس مسئولان و کارشناسان قرآن، عترت و نماز

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش شهرستان‌های استان تهران سید‌مجتبی هاشمی در این رابطه اظهار کرد: امروزه ضرورت ارتقاء سواد رسانه‌ای جهت فعالان فرهنگی آموزش و پرورش در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات، دست اندرکاران و مسئولان آموزش و پرورش کاملاً شناخته شده است.

او افزود: سواد رسانه‌ای پاسخی ضروری، غیرقابل اجتناب و واقع‌نگر نسبت به محیط نوین رسانه‌ای است و بدیهی خواهد بود. در صورتی که همکاران فرهنگی از سواد رسانه‌ای مناسبی برخوردار باشند می‌توانند به دانش‌آموزان خود تفکر و نگاه نقادانه به رسانه‌ها را آموزش دهند.

هاشمی بیان کرد: با ارتقاء سواد رسانه‌ای مربیان و معلمان و دانش‌آموزان، می‌توان زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی جدید فضای مجازی را به وجود آورد و مربیان قرآنی نیز به کمک سواد رسانه‌ای می‌توانند با استفاده از رسانه‌های اجتماعی در خصوص گسترش دین و اندیشه مذهبی و تربیت اسلامی اقدامات خوبی را انجام دهند.

او ادامه داد: در همین راستا و پیرو هماهنگی صورت گرفته با موسسه بصائر، اولین جلسه دوره آموزشی سواد رسانه‌ای 1 (رسانه شناسی)، ویژه مسئولان قرآن، عترت و نماز ادارات آموزش و پرورش مناطق 21 گانه برگزار شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران تصریح کرد: این دوره در چهار جلسه دو ساعته با محوریت رسانه شناسی، صنعت سرگرمی و سواد رسانه‌ای و با حضور دکتر مهران از اساتید بارز این مبحث برنامه‌ریزی و در حال اجرا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار