تیموری در گفت‌و‌گو با پانا:

۷۰ درصد مدارس ایرانی خارج از کشور به صورت حضوری دایر است

تهران (پانا) - سرپرست مرکز امور بین‌الملل وزارت آموزش و پرورش گفت ۷۰ درصد مدارس ایرانی خارج از کشور به صورت حضوری دایر است.

کد مطلب: ۱۲۴۱۷۷۸
لینک کوتاه کپی شد
۷۰ درصد مدارس ایرانی خارج از کشور به صورت حضوری دایر است

ا‌واسط شهریور ماه بود که یونیسف خواستار بازگشایی مدارس بصورت حضوری شد. طبق گفته رابرت جنکینز، مدیر جهانی صندوق کودکان سازمان ملل متحد، حتی قبل از همه گیری، جهان دچار بحران یادگیری بود و ۵۳ درصد کودکان ده ساله در کشورهای در حال توسعه قادر به خواندن متنی ساده هم نبودند. بحران بهداشتی این مشکلات را تشدید کرده است. جنکینز هشدار داد که ۹۰ درصد کودکان دچار وقفه و اختلال در تحصیلات خود شده‌اند؛ از هر سه کودک در جهان یک نفر به آموزش از راه دور دسترسی ندارد.

همزمان با تسریع روند واکسیناسیون در کشورهای مختلف و تاکید مقامات سازمان جهانی بهداشت و صندوق کودکان ملل متحد بر آغاز فعالیت حضوری مدارس در شماری از کشورها، معلمان و کارکنان مدارس در اولویت تزریق واکسن قرار گرفتند تا زمینه برای حضور فیزیکی دانش آموزان در کلاس‌های درس فراهم شود.

اوایل مهر بود که محدودیت‌های کشورهای ایتالیا، برتانیا، ترکیه و سنگاپور کاهش یافت و مدارس را تا حدودی بازگشایی کردند.

در همین راستا با میترا تیموری، سرپرست مرکز امور بین‌الملل وزارت آموزش و پرورش گفت‌و‌گو کردیم.

تیموری در خصوص بازگشایی مدارس ایرانی خارج از کشور به پانا، گفت: «برای ساماندهی و کنترل بیشتر بر مدارس ایرانی خارج از کشور، این مدارس را تحت نظارت هفت سرپرستی قرار دادیم. با توجه به وجود هفت سرپرستی مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور طبق قوانین و مقررات کشورهای مربوطه حدوداً ۷۰ درصد مدارس در خارج به صورت حضوری دایر است.»

وی در خصوص واکسیناسیون اتباع افغانستانی نیز بیان کرد: «اتباع افغانستانی با مراجعه به مراکز بهداشت، مراحل واکسیناسیون را انجام داده‌اند و آمار دقیقی از آن در دست نیست.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار