در مراسم پیش اجلاس نماز عنوان شد:

نعیمی: همه عبادات مقدمه نماز هستند و نماز کامل‌کننده عبادات دیگر

تهران (پانا) - رئیس قرآن، عترت و نماز اداره کل شهرتهران، نماز را دارای جایگاه بالایی در جامعه دانست که همه عبادات مقدمه آن هستند و نماز کامل‌کننده عبادات دیگر است.

کد مطلب: ۱۲۳۶۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد
نعیمی: همه عبادات مقدمه نماز هستند و نماز کامل‌کننده عبادات دیگر

مراسم پیش اجلاس نماز به همت شهاب الدین بنائیان، معاون پرورشی دبیرستان مدرس با حضور مهدی نعیمی، رئیس قرآن، عترت و نماز اداره کل شهر تهران برگزار شد.

مراسم با قرائت قرآن توسط دانش آموزان مدرسه آغاز و در ادامه یکی از دانش آموزان سخنانی را در مورد نماز و اهمیت آن عنوان کرد.

همچنین مهدی نعیمی؛ رئیس قرآن، عترت و نماز اداره کل شهر تهران اظهار کرد: در زمان ما جنگ سخت بود، بعد جنگ نرم و بعد تهاجم فرهنگی و هم اکنون جنگ شناختی وجود دارد، که فکر و شناخت را هدف قرار می‌دهد. شاید ما افرادی را دیده باشیم که در ابتدا انسان معتقدی بودند، اما حالا دچار تغییر شدند و عقیده شان عوض شده باشد، این نشان دهنده این است که مورد هدف گلوله جنگ شناختی قرار گرفته اند.

وی افزود: باید اندیشه ها را درست کرد. اندیشه هرچه باشد عمل نیز همان می شود، چرا که عمل هر انسان محصول اندیشه است.

وی در ادامه گفت: باید بیش از همه به نماز و اقامه نماز پرداخت. این پیش اجلاس ها و اجلاس ها اهمیت نماز را برای ما بیشتر بیان می‌کند.

نعیمی با بیان اهمیت احکام و تکلیف نوجوانان و جوانان و قرائت آیه ای از سوره اسراء، به هدف خلقت و عبد بودن که بالاترین مقام است اشاره کرد و منیت و تکبر را موانع عبد بودن برشمرد.

وی اضافه کرد: نماز، عبادت جامعه است و جایگاه بالایی دارد. همه عبادات مقدمه نماز هستند و نماز کامل کننده عبادات دیگر است و تنها عبادتی که هیچ گاه تعطیل نمی‌شود نماز است.

رئیس قرآن، عترت و نماز شهر تهران گفت: اگر نماز قبول شود همه چیز قبول می‌شود، اگر رد شود همه چیز رد می شود.

وی با اشاره به احادیث نبوی به اهمیت مقام اقامه کنندگان نماز و عبودیت تاکید کرد و در آخر با ذکر روایتی زیبا از اهمیت نماز در واقعه عاشورا سخنان خود را به پایان رساند و در آخر از دانش آموزان مقام آور قرآنی تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار