رئیس اداره قرآن، عترت و نماز شهر تهران:

پیوند میان نماز، خانه، مدرسه و مسجد باید در راس فعالیت‌ها باشد

تهران (پانا) - رئیس اداره قرآن، عترت و نماز شهر تهران ضمن اعلام برنامه‌های انجام شده در حوزه گسترش و تعمیق اقامه نماز بر پیوند میان نماز، خانه، مدرسه و مسجد تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۱۹۶۱
لینک کوتاه کپی شد
پیوند میان نماز، خانه، مدرسه و مسجد باید در راس فعالیت‌ها باشد

اجلاس سراسری نماز (بخش دانش آموزی) با شعار پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد در تالار فرهنگ تهران برگزار شد.
مهدی نعیمی؛ رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش شهر تهران گفت: اولین اجلاس سراسری نماز در سال ١٣٧٠ برگزار شد و اکنون در آستانه دهه فجر سی امین پیش اجلاسیه نماز شهر تهران را برگزار می کنیم.
وی با بیان اینکه اجلاس نماز به عنوان ستون دین همه ساله با پیام مقام معظم رهبری برگزار می شود تا هر چه بیشتر به گسترش فرهنگ نماز پرداخته شود، افزود: در ١٩ منطقه شهر تهران پیش اجلاسیه هایی برگزار شده که منتج به مراسم امروز شده است و از آنجا که مقام معظم رهبری تاکید ویژه ای به مزین شدن مدارس با نماز نوجوانان و جوانان داشتند و تاکید ایشان بر پیوند مدرسه، خانواده، نماز و مساجد؛ عنوان اجلاس امسال هم همین است.
نعیمی خاطرنشان کرد: مسجد از صدر اسلام پایگاه تجمع مسلمانان بوده است و اگر این ارتباط با مدرسه و خانه برقرار شود توفیقات مهمی محقق می‌شود.
وی ادامه داد: شهر تهران از سال ٨٩ فعالیت هایی را در خصوص این پیوند آغاز کرد و تا پیش از کرونا ٩۵۶ مدرسه در ارتباط با مساجد همجوار بودند که امیدواریم این پیوند قوی تر شود. در سال گذشته نیز بیش از ۴۵٠ روحانی در فضای مجازی مدارس و آموزش حضور داشتند و ١٣٠ مدرسه در طرح امین هستند که روحانیون به طور ثابت در مدرسه حضور دارند همچنین در سامانه همگام ١٠۵٠ امام جماعت ثبت شدند تا پیوند میان روحانیون و مدرسه برقرار باشد.

نعیمی همچنین تصریح کرد: کرونا فضای مدرسه را به خانه برد و مخاطب ما دیگر تنها دانش آموز نیست بلکه خانواده اوست و این زمینه ساز پیوند خانه با مسجد و مدرسه است.

وی افزود: در آموزش آموزگاران پایه سوم و دبیران پایه هشتم هم برای جشن تکلیف آموزش های را داشتیم که امسال نیز ادامه خواهد داشت.
برای گسترش و تعمیق اقامه نماز نیز طرح ها و برنامه هایی ارائه و اجرا شد نظیر طرح آستان ملکوت، طرح میقات و.... که امیدوارم در پی این فعالیت ها همگی از خادمان واقعی نماز و اقامه کنندگان آن باشیم که مقام اقامه کنندگان نماز بسیار بالاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار