جلسه معارفه و اعطای حکم مبلغین طرح امین آموزش و پرورش منطقه ۱۲

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۲ با اشاره به حساسیت تربیت در دوره ابتدایی به انجام اقدامات لازم تا پیش از شکل گیری تربیت تاکید کرد و گفت تربیت یک شبه اتفاق نمی افتد و مستلزم برنامه ریزی جامع و مدون است.

کد مطلب: ۱۲۲۱۹۵۷
لینک کوتاه کپی شد
جلسه معارفه و اعطای حکم مبلغین طرح امین آموزش و پرورش منطقه ۱۲

جلسه معارفه و اعطای حکم مبلغین طرح امین با حضور مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۲، معاونت پرورشی وتربیت منطقه و کارشناس مسئول قرآن، عترت ونماز منطقه، مبلغین طرح امین ، مدیران مدارس و معاونین پرورشی در سالن اجتماعات و شورای منطقه ۱۲ تشکیل شد.
حمید شاه منصوری؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۲ در نشست هم اندیشی با مبلغین طرح امین عنوان کرد: دانش آموزی که در مسیر تربیت قرار می‌گیرد اگر رفتار و گفتار ثابت در مربی مشاهده کند، به تدریج تحت تاثیر قرار خواهد گرفت طوری که رفتار در دانش آموز نهادینه و عمل گفتار و رفتار هماهنگ می شود.
مدیر منطقه به تغییر و تربیت دائم و پایدار اشاره کرد و افزود: این تغییر زمانی اتفاق می افتد که عاملین رفتار و گفتارشان با عملشان یکی باشد.
شاه منصوری اضافه کرد: شرایط سخت است. عوامل متعددی در رفتار و کردار دانش آموز موثر است. تربیت کار دشواری است. هدف ما جذب دانش آموز در محیط هایی است که دانش آموز اخلاق خوب بیاموزد. دانش آموز با کمک مبلغین و روحانیون کمتر دچار مشکلات خواهد شد و زمانی که به درک بالا و قدرت تشخیص درست برسد، به راحتی می‌توان او را رها کرد. چون به شایستگی لازم رسیده و می‌تواند تجزیه و تحلیل داشته باشد.
وی به حساسیت تربیت در دوره ابتدایی اشاره کرد و افزود: تا زمانی که تربیت شکل نگرفته باشد باید مراقب باشیم که اتفاقات ناگواری نیفتد. چرا که تربیت یک شبه اتفاق نمی افتد و مستلزم برنامه ریزی جامع و مدون است.
در ادامه محمد خزائی زارع؛ معاونت پرورشی وتربیت بدنی منطقه 12 در مورد طرح امین صحبت کرد. وی به ظرافت و نکات اجرایی که توسط مبلغین مورد توجه قرار می‌گیرد اشاره کرد.
معاونت پرورشی و تربیت بدنی افزود: وظیفه مبلغین به اندازه ای مورد اهمیت است که تعدادی از دانش آموزان می‌توانند از ابتدا جذب این رشته و شغل شوند.
خزائی تاکید کرد: مکمل یکدیگر بودن حوزه‌ علمیه و آموزش و پرورش در این زمینه سبب رشد و شکوفایی تربیت اسلامی، مبتنی بر سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش می‌شود.
وی در آخر موارد و نکات ضروری در راستای شرح وظایف مدیران و مبلغین را توضیح داد.
همچنین در ادامه معصومه شمشادی؛ کارشناس مسئول قرآن، عترت ونماز منطقه گفت: با توجه به اهمیت بسیار بالای تبلیغ و هدایت معنوی انسان ها که در روایات از نجات جان انسان ها هم مهمتر دانسته شده و در شرایط جنگ و شبیخون فرهنگی سنگینی که دشمن به جوانان و نوجوانان ما زده، اهمیت این کار بیش از پیش خود را نشان می‌دهد.

وی افزود: از آنجا که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب مخاطب خودشان را جوانان دانسته اند و شما بزرگواران هم با نوجوانان امروز و جوانان فردا در ارتباط هستید این تبلیغ برای شما هم فرصت و هم تهدید است.

شمشادی تاکید کرد: فرصت از این جهت در جامعه ای که متاسفانه جوانان و نوجوانان زیادی روز به روز در فضای مجازی و حقیقی جامعه ذبح معنوی می‌شوند؛ این فرصت در اختیار شماست تا با جذب نوجوانان و آشنا کردن آنان با معارف ناب اسلامی و رجوع دادن آنها به فطرت خویش و لذت بی نهایتی که برایشان در گرو بندگی خدا آماده است آنها را هدایت کرده و افسران جوان آینده را تربیت کنید. تهدید از این جهت که اگر در انجام ‌ وظیفه خود کوتاهی کنیم و با این مقوله سرسری و اهمال کارانه برخورد کنیم قیامت باید پاسخگوی این فرصت از دست رفته در محضر شهدا و ائمه اطهار و پیامبران باشیم.

شمشادی اضافه کرد: مبلغین امروز در واقع قدم در جایگاه پیامبران گذاشته اند و ایثارگرانه و دغدغه مندانه باید این وظیفه پیامبری و رسالت تبلیغ خویش را انجام دهند تا سربازان امام زمان علیه السلام را تربیت کرده و تحویل جامعه دهند.

وی در آخر گفت: امیدوارم مبلغین گرامی با استعانت از خداوند و توسل به امام زمان در انجام وظیفه خود موفق باشند و قیامت در محضر اهل‌بیت علیهم السلام سربلند محشور شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار