معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی:

مربی باید برای امیدآفرینی و تقویت هویت در دانش‌آموزان نقش‌آفرینی کند

مشهد(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت فرد بی‌هویت مانند فرد ناامید هر اقدام و رفتار سوء را می‌تواند انجام دهد. نباید اجازه داد جوان و نوجوان دچار بحران هویت شود، مربی باید برای امیدآفرینی تقویت هویت در دانش‌آموزان نقش‌آفرینی کند.

کد مطلب: ۱۲۲۶۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد
مربی باید برای امیدآفرینی و تقویت هویت در دانش‌آموزان نقش‌آفرینی کند

حسین شادکام در دوره آموزشی تربیت مدرس تشکیلات پیشتازان سازمان دانش آموزی خراسان رضوی، این جلسات را بسیار خوب و مفید ارزیابی کرد و گفت: این جلسات به دانش افزایی و ارتقای مهارت های همکاران کمک می کند، که متاسفانه در دوره کرونا خیلی کم شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم با رفع کامل این بلا، امکان حضور دانش آموزان فراهم شود، چرا که حیات معلم به حضور دانش آموز است، خداوند به ما نعمت همراهی و در اختیار داشتن دانش آموز را عنایت کرده است.
شادکام گفت: جامعه مخاطبی که ما در اختیار داریم در سنین تربیت پذیری است، نعمت دیگری که خداوند به ما عنایت کرده در خصوص جامعه مخاطب، یکنواختی و هم سطحی آنها است. ما جامعه مخاطبی را داریم که به لحاظ سن درک و فهم دانش و مهارت های فردی به هم نزدیک هستند و این و کار ما را آسان می کند.

وی اظهار کرد: امتیاز شما مربیان پیشتازان، تشکیلاتی بودن مخاطب شما است، مجموعه مخاطب هم سن و ارتقا سطح متربی از امتیازات و ویژگی های بسیار خوب تشکیلات است.
وی با بیان اینکه وقتی خدا نعمت می دهد سوال هم می کند، ادامه داد: شما باید با هنر و توانمندی هایی که دارید در جهت تربیت و ارتقاء مهارت های دانش آموزان گام بردارید و تلاش کنید.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: امروز یکی از تهدیدات ویژه ای که برای جامعه دانش آموزی دشمن تهیه کرده بحث ناامیدی است. دانش آموز ما در دامنه سنی است که اگر ناامید باشد، تمام آسیب ها برای او ممکن است پیش بیاید. آنچه امروزه در فضای مجازی در مورد نظام می شنویم، نکات منفی است و نکات مثبت را نمی شنویم و این برنامه ریزی شده است. ناامیدی علت العلل همه اتفاقات و آسیب ها است.
وی ادامه داد: دانش آموز ما امروز دچار مسئله و یا بحران هویت است و فرد بی هویت مانند فرد ناامید هر اقدام و رفتار سوء را می تواند انجام دهد. نباید اجازه دهیم جوان و نوجوان ما دچار بحران هویت شود، مربی باید برای امیدآفرینی تقویت هویت در دانش آموزان نقش آفرینی کند.
شادکام گفت: برای ما که در استان خراسان رضوی ساکن هستیم مزیت منطقه ای وجود بارگاه مطهر حضرت رضا علیه اسلام است، دانش آموز مشهدی و خراسانی باید امام رضایی باشد.
روایت و القاب و ادارب زیارت را بلد باشد و این باید او را از سایر دانش اموزان هدایت کند اولین محور معرفت و شناخت امام علیه اسلام است و محور دوم معارف امام رضا است. نشر معارف دینی احادیث و سبک زندگی و مناظرات امام رضا علیه السلام.
محور سوم محور زیارت است و در این حوزه کار کاملا تشکیلاتی است و آخرین محور بحث خدمت به زائرین است.
ما باید دانش اموز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار