برگزاری دوره تربیت مدرس تشکیلات پیشتازان سازمان دانش‌آموزی خراسان‌رضوی

مشهد(پانا) - مدیر سازمان دانش‌آموزی خراسان‌رضوی گفت دوره تربیت مدرس تشکیلات پیشتازان سازمان دانش‌آموزی استان به منظور مقدمه سازی، شناسایی و انتخاب نیروهای جوان علاقمند به کار تشکیلاتی و اعزام به دوره های پیشرفته کشوری برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۲۶۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دوره تربیت مدرس تشکیلات پیشتازان سازمان دانش‌آموزی خراسان‌رضوی

علی محمد یونسی، در دوره تربیت مدرس تشکیلات پیشتازان سازمان دانش آموزی که امروز در اردوگاه ثامن الحجج مشهد برگزار شد، گفت: هر سازمان تربیتی ناگزیر به تبعیت از یک مکتب فکری است که چهارچوب فرهنگی و تربیتی آن را مشخص کرده و مبنای برنامه ریزی و اجرای فعالیت های آن قرار می گیرد.

وی ادامه داد: سازمان دانش آموزی که با میلیونها دانش آموز و نسل های آینده سر و کار داشته و آنها را تحت تاثیر طرح ها، برنامه ها و فعالیت های خود قرار می دهد، طبیعتاً از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین ضرورتاً محتوا و ساختار تشکیلاتی آن به نحوی طراحی می شود که مخاطبان خود را در رسیدن به اهداف عالی تربیت رهنمون سازد. هرگونه بی توجهی یا کم توجهی به این امر آثار مخرب و چه بسا در بعضی از موارد جبران ناپذیر تربیتی را در پی خواهد داشت.

یونسی گفت: کارشناسان، مدرسان، مربیان سازمان دانش آموزی برای رسیدن به اهداف والای تربیتی راهی جز آموزش و به کار گیری جدیدترین یافته های علمی، مهارتی و تربیتی ندارند. این دوره به منظور مقدمه سازی و شناسایی و انتخاب نیروهای جوان علاقمند به کار تشکیلاتی و اعزام به دوره های پیشرفته کشوری برگزار می شود.

دوره تربیت مدرس تشکیلات پیشتازان سازمان دانش آموزی خراسان رضوی با محوریت بازمهندسی اصول و فرآیندهای اجرایی سند تحول تشکیلات دانش آموزی پیشتازان با حضور 90 نفر از مربیان پیشتازان نواحی هفت‌گانه مشهد، تبادکان، احمدآباد، رضویه، گلبهار، چناران و طرقبه شاندیز برگزار شد.

نقش تشکل های دانش آموزی در تقویت عزتمندی و کاهش آسیب های اجتماعی، امداد و نجات و کمک های اولیه، هویت سازمانی، نظام جمع و تشریح علائم سازمانی، همچنین بازی های گرو هی و فریاد شادی عناوین کارگاه های آموزشی این دوره بود.

این دوره در مراکز قطب های آموزش و پرورش نیشابور، سبزوار، تربت جام و کاشمر با هماهنگی و پشتیبانی سازمان استان برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار