اولین خصلت پهلوانی، افتادگی فرد است

اردبیل(پانا) - استاندار اردبیل بیان کرد خصلت پهلوانی صرفا پیروزی در میادین نیست، بلکه پهلوان باید در تمام مواقع افتاده و بزرگ منشی خود را حفظ کند.

کد مطلب: ۱۱۹۴۲۶۸
لینک کوتاه کپی شد
اولین خصلت پهلوانی، افتادگی فرد است

به گزارش استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل همزمان با دهه کرامت در دیدار با احد پازاج قهرمان ملی و مربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی ایران اظهار کرد: قهرمانانی که با وجود توانایی و قدرت در مقابل ورزشکاران رژیم صهیونیست حاضر نشده و انها را به رسمیت نمی شناسند قهرمانان واقعی و چهره های ماندگار استان و کشور هستند.

او با بیان اینکه قهرمانان استان اردبیل با تلاش و مشکلات زیاد در اوج قدرت و قله قهرمانی سیده و از حق خود گذشت کرده اند باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند افزود: ابن افراد پله های انسانیت، اخلاق و منش قهرمانی را یکی پی از دیگری طی کرده و همیشه در ذهن ها ماندگار هستند.

استاندار اردبیل ادامه داد: آقای پازاج یکی از چهره های ماندگار تاریخ ورزش استان بوده و باید در زمینه های مختلف فرهنگی و الگوسازی از ظرفیت این قهرمان ملی استفاده کنیم.

بهنام جو افزود: از لحاظ مردانگی، وفاداری به نظام و انقلاب نقش قهرمانان ورزشی که در مقابل اسراییل از حق خود می گذرند کمتر از میادین جنگی نیست و این اقدام درس آزادگی و مردانگی و وفاداری برای جوانان به ارمغان می آورد یک آرامش روحی برای ورزشکاران خلق می کند.

او با اشاره به اینکه باید از تجربیات قهرمانان ملی در بحث فرهنگ سازی و اثرگذاری آن استفاده کنیم، افزود: استان اردبیل دارای استعدادهای ورزشی بالقوه است و برای شکوفا یاختن این استعدادها باید این قهرمانان ملی استان وارد عمل شوند.

این مسوول اضافه کرد: امروزه جامعه به قهرمانان ملی نیاز دارد و باید از خصلت و منش قهرمانان در حیطه فرهنگ سازی تربیت جوانان بهره مند شویم.

احد پازاج قهرمان ملی کشتی فرنگی دهه هفتاد متولد ۱۳۴۹ است که کشتی را از دوران ابتدایی آغاز کرده و مدال های رنگارنگی را در ایران، آسیا و جهان از ان خود کرده است و بارها به عنوان مربی تیم ملی انتخاب شده و کشورمان افتخار آفریده است. پازاج در المپیک ۱۹۹۲ بارسلون با وجود آمادگی کامل در مقابل بازیکن اسرائیل حاضر نشده و نام او به عنوان اولین ورزشکار ایرانی برای همیشه به عنوان چهره ماندگار در تاریخ کشورمان ثبت شده است.

گفتنی است در این دیدار سردار جلیل بابازاده، فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان، مدیرکل ورزش و جوانان استان و جمعی از پیشکسوتان ورزشی استاندار اردبیل را همراهی کردند و در پایان از احد پازاج قهرمان ملی تجلیل شد.

همچنین در روز گذشته نیز طی دیدار مشابهی از "علیرضا نیکخو" کشتی گیر ملی که در مقابل کشتی گیر رژیم صهیونیستی حاضر به مبارزه نشده بود از سوی استاندار اردبیل و فرمانده سپاه استان تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار