۵۵ درصد مردم شهرستان بابل از ماسک استفاده می کنند

ساری (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل اعلام کرد که میزان استفاده مردم از ماسک در شهرستان بابل بطور میانگین ۵۵ درصد است که نسبت به پایان مهر، ۱۰ درصد افزایش داشته است.

کد مطلب: ۱۱۳۶۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد
۵۵ درصد مردم شهرستان بابل از ماسک استفاده می کنند

سید فرزاد جلالی اعلام کرد که استفاده از ماسک در خود شهر بابل ۷۴ درصد، روستاها ۳۳ درصد و حاشیه شهر ۵۹ درصد است.

او درصد اجرای پروتکل‌هاى بهداشتی صنوف و اماکن تحت پوشش دانشگاه ۷۶.۶ درصد دانست که روند مختصر صعودی نسبت به ۱۵ روز گذشته داشته است.

چهار بیمارستان آیت‌الله روحانی، شهید بهشتی، یحیی‌زاده و امیرکلا از مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی بابل به بستری شدن بیماران کرونایی اختصاص دارد که به گفته رییس این دانشگاه ۸۱ درصد بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها، بابلی و ۱۹ درصد غیر بابلی هستند.

جلالی گفت: «۴۶ درصد از بیماران بستری در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی بابل از سن ۶۰ سال به بالا هستند.»

او تأکید کرد که تنها با رعایت بیشتر از ۹۵ درصدی کل جامعه است که می‌توان گفت پیشگیرى مناسبى در برابر کرونا صورت می‌گیرد و تا این مقدار فاصله‌ زیادى داریم.

طبق آخرین آمار کرونا در بابل با بستری شدن بستری ۱۵ بیمار جدید در شبانه‌روز گذشته، مجموع بستری‌شدگان به ۱۵۹ نفر رسیده است.

این در حالی است که در این مدت هیچ بیماری از بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی بابل مرخص نشده است و ۴۳ بیمار نیز در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

استان مازندران در کنار 26 استان دیگر در وضعیت قرمز قرار دارد و 8 شهر ساری، قائم شهر، آمل، سوادکوه، رامسر، تنکابن، نوشهر و چالوس روند ابتلا به کووید ۱۹ رو به افزایش است. روز گذشته ستاد استانی مقابله با کرونا در مازندران محدودیت‌های سختگیرانه‌ای برای کند کردن روند ابتلا اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار