رشد سه برابری مراکز تقویت آموزش‌های فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی گیلان

رشت ( پانا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بیان کرد تقویت آموزش‌های فرهنگی و هنری، حرفه‌ای و ضمن خدمت از موضوعات مرتبط با وظایف این اداره‌کل است که در سال‌های اخیر تقریبا سه برابر شده است.

کد مطلب: ۱۱۱۹۱۲۶
لینک کوتاه کپی شد
رشد سه برابری مراکز تقویت آموزش‌های فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی گیلان

به گرارش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی عنوان کرد: تا سال۹۲ تنها ۱۱ مرکز در استان مجوز فعالیت برگزاری دوره‌های مهارتی کار و دانش و آزاد فرهنگی و هنری را دریافت کرده بود که این تعداد تا پایان سال ۹۸ به ۳۰ مرکز افزایش یافت.
وی اظهار کرد: در این شش سال ۱۹ آزمون جامع و ۱۴ آزمون ادواری برای هنرجویان متقاضی دریافت گواهینامه‌های مهارتی کار و دانش در رشته‌های فرهنگی و هنری برگزار شد که بیش از چهار هزار هنرجو از مراکز مذکور فارغ‌التحصیل شده و گواهینامه‌های مربوطه را اخذ کردند.
وی یادآور شد: حدود ۳۵ درصد از این هنرجویان را بانوان و ۶۵ درصد از آنها را مردان تشکیل می‌دهند؛ همچنین ۷۸۵ نفر نیز طی این سال‌ها در آزمون‌های ادواری رشته‌های فرهنگی و هنری شرکت کردند.
فاضلی اظهار کرد: بیش از پنج هزار نفر نیز طی این سالها از حدود ۱۵۰ هنرستان دولتی و غیردولتی آموزش و پرورش گیلان که مجوز لازم برای برگزاری دوره‌های مهارتی کار و دانش حوزه فرهنگ و هنر زیر نظر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را داشتند، فارغ‌التحصیل شدند که علاوه بر تأیید فرم نمرات هنرستانها، برای این هنرجویان گواهینامه‌های مهارتی مربوطه صادر شد.
فاضلی اضافه کرد: همچنین در صورت درخواست دوایر آموزش و پرورش، تأییدیه مهارت نیز برای هنرجویان صادر شد؛ در مجموع حدود ۶۰ هزار برگ گواهینامه مهارتی برای هنرجویان صادر شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خاطر نشان کرد: ۹ آزمون برای متقاضیان تأسیس آموزشگاه‌های آزاد هنری طی سالهای ۹۲ تا ۹۸ در استان برگزار شد که در مجموع ۳۲۱ نفر در رشته‌های تجسمی، نمایش و موسیقی در آنها شرکت کردند.
فاضلی گفت: در بخش آموزش‌های ضمن خدمت کارکنان این اداره‌کل نیز بیش از ۱۶۰ هزار نفر-ساعت دوره آموزش تخصصی، شغلی، بهبود مدیریت و عمومی برگزار شد که میانگین سرانه آموزش دوره‌های ضمن خدمت طی این سال‌ها برای کارمندان ۱۱۸ و برای مدیران ۱۰۷ ساعت بود در حالی که تکلیف دستگاه در برگزاری این دوره‌ها، ۴۰ ساعت برای کارکنان و ۶۰ ساعت برای مدیران است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار