مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

نهادینه کردن «امر به معروف و نهی از منکر» با مشارکت همه نهادهای فرهنگی امکان پذیر است

ارومیه (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه آموزش و پرورش بزرگترین نهاد فرهنگی کشور است؛ گفت: نهادینه کردن و فرهنگ سازی امر به معروف و نهی از منکر با مشارکت همه نهادهای فرهنگی امکان پذیر است.

کد مطلب: ۱۰۹۶۴۰۴
لینک کوتاه کپی شد
نهادینه کردن «امر به معروف و نهی از منکر» با مشارکت همه نهادهای فرهنگی امکان پذیر است

صبح امروز نشست مشترک شورای امر به معروف و نهی از منکر و کمیته عفاف و حجاب در محل سالن اندیشه اداره کل برگزار شد.

«ابراهیم محمدی» مدیر کل آموزش و پرورش استان در این جلسه با بیان اینکه بیش از ۶۰۷هزار دانش آموز و ۳۹هزار همکار فرهنگی بطور مستقیم با نظام تعلیم و تربیت استان در ارتباط هستند؛ گفت: آموزش و پرورش بزرگترین نهاد فرهنگی کشور است.

محمدی با تاکید بر اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سند فراملی است گفت: سند تحول آموزش و پرورش دارای چهار رکن اصلی از جمله حاکمیت، رسانه، خانواده و نهادهای غیر دولتی است که نقش رسانه و خانواده در این میان قابل توجه و تاثیر گذار است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: نهادینه کردن و فرهنگ سازی امر به معروف و نهی از منکر با مشارکت همه نهادهای فرهنگی امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه معلم نقش اصلاحگری ویژه ای در جامعه دارد؛ ادامه داد: طرح یاوران معروف باید با قوت بیشتری پیگیری شود.

محمدی با اذعان به اینکه امر به معروف و نهی از منکر را باید از خودمان شروع کنیم؛ افزود: تبیین هدف اصلی قیام امام حسین علیه السلام که همان امر به معروف و نهی از منکر بود، برای دانش آموزان نباید مغفول بماند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: عفاف امری بسیار گسترده است که حجاب تنها یکی از نمود آن است؛ امروزه عفت در افکار اهمیت بسزایی دارد.

وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت علما و حوزه های علمیه در راستای اهداف شورای امر به معروف و نهی از منکر بسیار سازنده است.

محمدی اضافه کرد: کلیه آموزشگاه های زیر نظر آموزش و پرورش باید پوشش مورد تایید نظام تعلیم و تربیت را رعایت کنند

«قدرت اله قاسمی» معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان در این جلسه اظهار داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش پیگیری موارد امر به معروف و نهی از منکر را مورد تاکید قرار داده است.

وی با تاکید بر اینکه سالم سازی جریان زندگی هدف تربیتی آموزش و پرورش است؛ افزود: همه ارکان آموزش و پرورش در نهادینه سازی فریضه امر به معروف و نهی از منکر و ترویج عفاف و حجاب نقش آفرین هستند.

قاسمی خاطر نشان کرد: در مقوله امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب، اداره کل آموزش و پرورش با نمره ۹۹.۷ جزو دستگاههای برتر در این حوزه می باشد.

گفتنی است در پایان این جلسه از فعالان امر به معروف و نهی از منکر و کمیته عفاف و حجاب اداره کل آموزش و پرورش استان تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار