استاندار گیلان:

نظارت مردم بر مردم و مردم برحاکمیت موجب تقویت کارآمدی می‌شود

رشت (پانا) - استاندار گیلان نظارت مردم بر مردم و مردم بر حاکمیت را در تقویت کارآمدی و بالندگی بیشتر نظام موثر خواند و گفت: در این راستا نحوه اجرای امر به معروف و نهی از منکر و شیوه‌های آن، از ظرافت‌های خاصی برخوردار است که باید مورد توجه باشد.

کد مطلب: ۱۱۲۰۱۷۸
لینک کوتاه کپی شد
نظارت مردم  بر مردم  و مردم برحاکمیت موجب تقویت کارآمدی می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع صبح امروز (پنجشنبه) در دیدار دبیر و اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان، به اثرگذاری نهضت امام حسین (ع) در طول تاریخ اشاره و دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر را پیام قیام عاشورا ذکر کرد.

وی افزود: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی در کشوری زندگی می‌کنیم که حاکمیت و دولت آن برگرفته از معرفت الهی و اسلام ناب محمدی (ص) و پرچم اسلام و شیعه را در دنیا به اهتراز درآورده است.

استاندار گیلان امر به معروف و نهی از منکر را فریضه‌هایی دینی و دارای ساز و کار و ساختار متناسب با مقتضیات روز جامعه دانست و ادامه داد: گیلانیان ولایتمدار و معتقد با فرهنگی اصیل و غنی در انجام امر به معروف و نهی از منکر از آمادگی برخوردارند و هرچه در این مسیر فرهنگی و معنوی هزینه شود، بسیار ارزشمند است چراکه در حقیقت سرمایه‌گذاری برای آینده محسوب می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر در بحث‌هایی همچون پسماند، محیط زیست، منابع طبیعی، حقوق شهروندی و دیگر موضوعاتی از این قبیل به عنوان معروف مصداق دارد.

وی با تاکید بر لزوم فراهم سازی مشارکت مردم در این مسیر، بیانات امیرالمومنین (ع) در همه زمان‌ها را چراغ راه بشریت دانست و گفت: تکریم مردم و رضایت ارباب رجوع همواره در بیانات رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهوری مورد تأکید است که برگرفته از نصایح آن امام می‌باشد.

استاندار گیلان افزود: نظارت مردم بر مردم و مردم بر حاکمیت در تقویت کارآمدی و بالندگی بیشتر نظام موثر بوده و در این راستا نحوه اجرای امر به معروف و نهی از منکر و شیوه‌های آن نیز از ظرافت‌های خاصی برخوردار است.

وی استفاده از پتانسیل سازمان‌های مردم نهاد در مسیر اجرای این فریضه را اثرگذار دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر مردم نسبت به دولت، سایر قوا و حاکمیت همواره راهگشاست و هر مسئولی از نقد عالمانه، منصفانه و دلسوزانه استقبال می‌کند چراکه این موضوع به معنای مچ‌گیری نیست بلکه نشان از حمایت و همراهی دارد.

دکتر زارع به آمادگی فرمانداران، شهرداران، بخشداران و دهیاران برای همکاری با ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهرستان‌ها اشاره و ابراز امیدواری کرد با هم‌افزایی بیشتر شاهد اجرای این فریضه‌ها و اثرگذاری به عنوان استان برتر در سطح کشور باشیم.

در این دیدار که حجت الاسلام یاری مشاور استاندار نیز حضور داشت، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان با قدردانی از استاندار گیلان در حمایت از ایجاد شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه‌های اجرایی، گفت: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند به عنوان بازوی قوه مجریه عمل کند و بهره‌گیری از شوراها در سطح دستگاه‌های اجرایی و نیز استفاده از ظرفیت سمن‌ها و نیز گروه‌های جهادی در دستور کار است.

حجت الاسلام سجاد سرافراز شبکه‌سازی مردمی و اصلاح برخی امور را مهمترین اقدام در دست اجرای ستاد عنوان و خاطرنشان کرد: برای تبیین رویکردها و فعال سازی جریان مردمی در سطح شهرستان‌ها نشست‌هایی با فرمانداران، ائمه جمعه و دادستان‌ها در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار