معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان‌ غربی:

حجاب و عفاف باید به باوری اعتقادی، عمیق و ماندگار تبدیل شود

ارومیه (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان‌ غربی گفت موضوع حجاب و عفاف باید از یک بحث موضوعی و اداری خارج شود و درونی‌سازی شده و در نهایت به باوری اعتقادی، عمیق و ماندگار تبدیل شود.

کد مطلب: ۱۲۸۵۱۰۴
لینک کوتاه کپی شد
حجاب و عفاف باید به باوری اعتقادی، عمیق و ماندگار تبدیل شود

منصور جوادی، در جلسه حجاب و عفاف اظهار کرد: فرهنگ‌سازی نیاز به ایده‌پردازی دارد و در کار فرهنگی نباید خوشه‌چینی کرد، بلکه باید همه یک مجموعه بدون انتخاب، در معرض یک محتوای خوب و مناسب قرار بگیرد تا دعوت به خیر صورت پذیرد.

وی با اشاره به اینکه برای توسعه فرهنگ حجاب در میان دانش‌آموزان، انتخاب قشری که مقید به رعایت هستند برای بحث و تبادل نظر کافی نیست، گفت: به عنوان مثال این مسئله باید در یک کلاس درسی که دانش‌آموزان با فرهنگ‌ها و تربیت‌های مختلف حضور دارند ایده پردازی، شرح و تبیین شود و همه در معرض آموزش قرار بگیرند تا بتوانند انتخاب صحیح داشته باشند.

وی افزود: امید داریم با برنامه‌ها و کارهای عملیاتی مختلف در زمینه نهادینه‌سازی توسعه و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف بویژه در دانش‌آموزان و نسل جوان گام برداریم و بتوانیم این ارزش دینی را در جامعه نهادینه کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان، حجاب و عفاف را خاستگاه فطرت آدمی دانست و اظهار کرد: مسئله حجاب و عفاف و ابعاد فردی و بازگاه فطری بودن حیا و شرم و به تبع آن رعایت پوشش ظاهری طرح نمی‌شود، بلکه از ابعاد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حائز اهمیت است و به عنوان یک هنجار اجتماعی و ارزش اسلامی، ابزاری مناسب برای جامعه پذیر کردن اجتماعی عنوان و تعبیر کرد.

خبرنگار: سینا میرزامحمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار