در گلستان:

مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس برگزار شد

گرگان (پانا) _ هفته نهم مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس که برای گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی به نام وی نامگذاری شده، برگزار شد و در روز نخست آن، عصر پنجشنبه ۴۸ راس اسب در۶ دور مختلف در مجموعه سوارکاری این شهرستان رقابت کردند.

کد مطلب: ۱۰۰۳۷۷۳
لینک کوتاه کپی شد
مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس برگزار شد

در هفته نهم مسابقات اسبدوانی کورس زمستان گنبدکاووس که با هدف گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی به نام وی نامگذاری شده بود پخش سرودهای ملی و حماسی در وصف سردار دل‌ها مورد توجه تماشاگران گنبدی قرار گرفته و فضایی متفاوت از هفته‌های قبل به وجود آورده‌بود.

مسابقات امروز در مسافت‌های ۱۰۰۰، ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ و با حضور تماشاگران علاقه‌مند به این ورزش برگزار شد و در دور نخست، اسب‌های دو ساله ترکمن کلاس maiden باهم رقابت کردند که در کورسی نزدیک و پایاپای، اسب یاشار۳ با فاصله ای اندک توانست خود را به مقام قهرمانی برساند و اسب‌های یسنا شورچه و آذرخش محمدنیا نیز به ترتیب به مقام های دوم و سوم دست یافتند.

در دور دوم اسب‌های ۳+ سال تروبرد کلاس ۶ وارد میدان شدند و اسب اورکیشن درحالی که از ابتدای کورس با سرعت بالای خود پیشتازی میکرد، توانست به راحتی اول شده و اسب‌های فلوریا عزیزی و شا دنسر نیز جایگاه‌های دوم و سوم را کسب کردند.

دور سوم و در جایی که اسب های دو ساله تروبرد کلاس maiden برای رسیدن به قهرمانی وارد میدان شده بودند، اسب اونیکس توانست با فاصله زیاد این عنوان را از آن خود کند و اسب‌های تاواتری و شانی به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور چهارم اسبهای ۳+ سال تروبرد کلاس ۳ در دپار قرار گرفته و با آغاز مسابقه، کورس هیجان انگیری به نمایش گذاشتند و اسب ریوسانگ که تا پیچ دوم گام به گام با ریوکوئین همراه بود، توانست با پیشی گرفتن از حریف خود در دویست متر پایانی در جایگاه قهرمانی قرار گیرد و اسب‌های ریوکوئین و رای هارد نیز به مقام های دومی و سومی بسنده کردند.

دور پنجم و در جایی که ۱۲ اسب ۳+ سال تروبرد کلاس ۵ قرار بود باهم به رقابت بپردازند، اسب‌ها با فشاری که به درهای خروج دپار وارد می‌کردند در چند مقطع باعث باز شدن زودهنگام درها شده و آغاز مسابقه را به تاخیر انداختند ولی در نهایت با آغاز این دور، اسب المنار با استارت ابتدایی خود توانست از همان اول با فاصله از دیگر رقبا پیشتاز باشد و این فاصله رفته رفته زیاد شد و در پایان نیز این اسب توانست عنوان قهرمانی را به‌ دست بیاورد و اسب‌های سانچی و مون راکت نیز در جایگاه‌های بعدی قرارگرفتند.

دور ششم مختص اسب‌های دو ساله دوخون کلاس maiden بود که در نهایت اسب آی هان با سرعت خود دیگر اسب‌های مدعی را پشت سر گذاشت و اول شد و اسب‌های یوسین بولت و لیوزا نیز با فاصله رتبه‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در پایان رقابت‌های امروز مبلغ یک میلیارد و ۱۱۸ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال جایزه نقدی به مالکان اسب‌های برتر اهدا شد؛ روز دوم هفته نهم رقابت‌های اسبدوانی گنبدکاووس فردا ( جمعه ) برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار