معاون آموزش متوسطه شهر تهران:
مدارس به سمت تراز سند تحول بنیادین حرکت میکنند
میرزاده: هوش مصنوعی آموزش را شخصیسازی و شکاف آموزشی را کاهش میدهد
تهران (پانا) – سیدرضا میرزاده، معاون آموزش متوسطه شهر تهران با تأکید بر ارتقای کیفیت مدیریت آموزشی و توانمندسازی معلمان گفت: اجرای طرح مدرسه تراز سند تحول بنیادین و برنامه سفره یادگیری، محور اصلی برنامههای آموزشوپرورش پایتخت است و هدف تجهیز معلمان به دانش روز و آمادهسازی دانشآموزان برای مهارتهای آینده است.
سید رضا میرزاده معاون اموزش متوسطه اداره کل شهر تهران در گفتوگو با پانا با تشریح برنامههای تازه حوزه فرهنگیان اظهار داشت : «در حوزه فرهنگیان، ارتقای کیفیت مدیریت آموزشی و توانمندسازی معلمان اولویت دارد و طرح مدرسه تراز سند تحول بنیادین همراه با برنامه سفره یادگیری در دستور کار قرار گرفته است.»
وی افزود: «این سیاستها به هدف تقویت مهارتهای آیندهمحور دانشآموزان طراحی شدهاند.»
وی درباره ضرورت طرح مدرسه تراز بیان داشت : «این مدل تلاش میکند مدرسه را به محیطی کارآمدتر و یادگیرندهتر تبدیل کند و فاصله میان وضع موجود و اهداف سند تحول بنیادین کاهش یابد».
میرزاده تأکید کرد:« که شاخصهای مدرسه تراز مبنای ارزیابی عملکرد مدارس خواهند بود».
معاون آموزش متوسطه درباره دورههای تابستانی بیان داشت: «در تابستان امسال، یکهزار مدیر مدرسه دورههای تخصصی را گذراندند و برنامههای عملیاتی طوری طراحی شد که مدارس بتوانند بر اساس شاخصهای مدرسه تراز فعالیت کنند.»
وی افزود:« این دورهها پایه و زیربنای اجرای کامل سیاستهای جدید در سال تحصیلی هستند.»
میرزاده با اشاره به نقش فناوریهای نوین در آموزش اظهار کرد: «هوش مصنوعی امکان ارتقای فرآیند یاددهی و یادگیری، سنجش و ارزشیابی را فراهم میکند و آموزش را برای هر دانشآموز متناسب با نیاز و توانایی او شخصیسازی میکند.»
وی بیان داشت: این اقدام میتواند شکاف آموزشی میان مناطق مختلف را کاهش دهد.
وی افزود: «فناوریهای هوشمند مسیر پیشرفت تحصیلی هر دانشآموز را پایش میکنند و بازخوردهای دقیق ارائه میدهند. این رویکرد فرصتهای برابر یادگیری را در سطح شهر محقق میکند.»
میرزاده بیان داشت:هدف نهایی، تقویت عدالت آموزشی و کیفیت یادگیری است.
معاون آموزش متوسطه خاطر نشان کرد:«گروههای آموزشی مسئول نظارت بر کیفیت اجرای برنامههای مبتنی بر هوش مصنوعی و طرحهای توانمندسازی هستند و هماهنگی میان مدارس، مناطق و اداره کل برای تحقق اهداف ضروری است.»
میرزاده در پایان بیان داشت: «فرهنگسازی و آموزش استفاده هدفمند از هوش مصنوعی برای معلمان و دانشآموزان ضروری است و دورههای آموزشی تا پایان سال تحصیلی ادامه خواهد داشت.»
وی ابراز امیدواری کرد :« این اقدامات زمینهساز تحول واقعی در محیطهای آموزشی تهران شود».
ارسال دیدگاه