معاون آموزش متوسطه شهر تهران:

مدارس به سمت تراز سند تحول بنیادین حرکت می‌کنند

میرزاده: هوش مصنوعی آموزش را شخصی‌سازی و شکاف آموزشی را کاهش می‌دهد

تهران (پانا) – سیدرضا میرزاده، معاون آموزش متوسطه شهر تهران با تأکید بر ارتقای کیفیت مدیریت آموزشی و توانمندسازی معلمان گفت: اجرای طرح مدرسه تراز سند تحول بنیادین و برنامه سفره یادگیری، محور اصلی برنامه‌های آموزش‌وپرورش پایتخت است و هدف تجهیز معلمان به دانش روز و آماده‌سازی دانش‌آموزان برای مهارت‌های آینده است.

کد مطلب: ۱۶۳۹۸۷۹
لینک کوتاه کپی شد
مدارس به سمت تراز سند تحول بنیادین حرکت می‌کنند

 سید رضا میرزاده معاون اموزش متوسطه اداره کل شهر تهران در گفت‌وگو با پانا با تشریح برنامه‌های تازه حوزه فرهنگیان اظهار داشت : «در حوزه فرهنگیان، ارتقای کیفیت مدیریت آموزشی و توانمندسازی معلمان اولویت دارد و طرح مدرسه تراز سند تحول بنیادین همراه با برنامه سفره یادگیری در دستور کار قرار گرفته است.»

وی افزود: «این سیاست‌ها به هدف تقویت مهارت‌های آینده‌محور دانش‌آموزان طراحی شده‌اند.»

وی درباره ضرورت طرح مدرسه تراز بیان داشت : «این مدل تلاش می‌کند مدرسه را به محیطی کارآمدتر و یادگیرنده‌تر تبدیل کند و فاصله میان وضع موجود و اهداف سند تحول بنیادین کاهش یابد».

 میرزاده تأکید کرد:« که شاخص‌های مدرسه تراز مبنای ارزیابی عملکرد مدارس خواهند بود».

معاون آموزش متوسطه درباره دوره‌های تابستانی بیان داشت: «در تابستان امسال، یک‌هزار مدیر مدرسه دوره‌های تخصصی را گذراندند و برنامه‌های عملیاتی طوری طراحی شد که مدارس بتوانند بر اساس شاخص‌های مدرسه تراز فعالیت کنند.»

وی افزود:« این دوره‌ها پایه و زیربنای اجرای کامل سیاست‌های جدید در سال تحصیلی هستند.»

میرزاده با اشاره به نقش فناوری‌های نوین در آموزش اظهار کرد: «هوش مصنوعی امکان ارتقای فرآیند یاددهی و یادگیری، سنجش و ارزشیابی را فراهم می‌کند و آموزش را برای هر دانش‌آموز متناسب با نیاز و توانایی او شخصی‌سازی می‌کند.»

وی بیان داشت: این اقدام می‌تواند شکاف آموزشی میان مناطق مختلف را کاهش دهد.

وی افزود: «فناوری‌های هوشمند مسیر پیشرفت تحصیلی هر دانش‌آموز را پایش می‌کنند و بازخوردهای دقیق ارائه می‌دهند. این رویکرد فرصت‌های برابر یادگیری را در سطح شهر محقق می‌کند.»

میرزاده بیان داشت:هدف نهایی، تقویت عدالت آموزشی و کیفیت یادگیری است.

معاون آموزش متوسطه خاطر نشان کرد:«گروه‌های آموزشی مسئول نظارت بر کیفیت اجرای برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و طرح‌های توانمندسازی هستند و هماهنگی میان مدارس، مناطق و اداره کل برای تحقق اهداف ضروری است.»

میرزاده در پایان بیان داشت: «فرهنگ‌سازی و آموزش استفاده هدفمند از هوش مصنوعی برای معلمان و دانش‌آموزان ضروری است و دوره‌های آموزشی تا پایان سال تحصیلی ادامه خواهد داشت.»

وی ابراز امیدواری کرد :« این اقدامات زمینه‌ساز تحول واقعی در محیط‌های آموزشی تهران شود».

نویسنده : یاسین فیضی خبرنگار : یاسین فیضی عکاس : زهره دارابی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار