مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۶:

تحقق اهداف سند تحول بنیادین نیازمند هم‌افزایی همه بخش‌هاست

تهران (پانا) – رئوف علائی، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۶، در بازدید از مدارس منطقه، با تأکید بر اینکه «تحقق اهداف سند تحول بنیادین نیازمند مشارکت و هماهنگی همه بخش‌هاست»،بیان داشت : ارتقای کیفیت آموزشی، پرورشی و پژوهشی مدارس تنها با هم‌افزایی میان مدیران، معلمان و دانش‌آموزان ممکن است.

کد مطلب: ۱۶۳۸۷۵۳
لینک کوتاه کپی شد
تحقق اهداف سند تحول بنیادین نیازمند هم‌افزایی همه بخش‌هاست

در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین و با هدف ارتقای کیفیت آموزشی، پژوهشی و تربیتی در مدارس، رئوف علائی مدیر آموزش‌ و پرورش منطقه ۱۶ به همراه ایروانی معاون آموزش ابتدایی و عی‌قرلو کارشناس‌مسئول امور مشارکت‌ها از چند واحد آموزشی این منطقه بازدید کرد.

علائی با اشاره به اهمیت تقویت آموزش علمی همراه با فعالیت‌های پژوهشی و پرورشی، گفت که ایجاد محیطی انگیزشی و پویا برای دانش‌آموزان باید در اولویت همه مدارس قرار گیرد.

وی افزود: آموزش صرف بدون توجه به پرورش و پژوهش نمی‌تواند کیفیت یادگیری را تضمین کند و دانش‌آموزان برای مواجهه با چالش‌های آینده نیازمند تجربه‌های متنوع آموزشی هستند.

مدیر منطقه در جریان بازدیدها با معلمان گفت‌وگو کرد و به بررسی روش‌های تدریس، تعامل معلم و دانش‌آموز و برنامه‌های پژوهشی مدارس پرداخت.

وی با تأکید بر اینکه هر مدرسه یک اکوسیستم آموزشی است، افزود :که موفقیت در تحقق اهداف سند تحول بنیادین مستلزم هماهنگی میان همه بخش‌ها و نقش‌آفرینی فعال مدیران، معلمان، دانش‌آموزان و خانواده‌هاست.

علائی به نقش خانواده‌ها و جامعه محلی در ارتقای کیفیت‌آموزش‌اشاره‌کردوگفت: مشارکت فعال خانواده‌ها در فرآیند یادگیری و تربیت، تأثیر مستقیم و ملموسی بر موفقیت دانش‌آموزان دارد.

وی افزود: وقتی خانواده‌ها و مدارس در کنار هم کار کنند، اثرگذاری برنامه‌های آموزشی و تربیتی چند برابر می‌شود و فرصت‌های رشد برای دانش‌آموزان افزایش می‌یابد.

وی همچنین با قدردانی از تلاش‌های معلمان و مدیران مدارس تصریح کرد: پایداری در کیفیت آموزش و پرورش، بدون تعامل سازنده و هم‌افزایی میان همه ذی‌نفعان امکان‌پذیر نیست. همکاری مستمر میان حوزه‌های آموزشی، پرورشی و فرهنگی، کلید موفقیت در تحقق سند تحول بنیادین است و هر تأخیر در این هماهنگی می‌تواند اهداف آموزش و پرورش را به تأخیر اندازد.

بازدیدهای مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۶ فرصتی برای ارزیابی وضعیت موجود و شناسایی نقاط قوت و ضعف مدارس بود.

علائی در پایان  بیان داشت : برنامه‌ریزی‌های آینده باید مبتنی بر ارتقای کیفیت آموزش و پرورش، تقویت فعالیت‌های پژوهشی و پرورشی، و ایجاد هم‌افزایی میان همه‌بخش‌ها باشد تا اهداف سند تحول بنیادین به شکل کامل محقق شود و مدارس بتوانند محیطی پویا و الهام‌بخش برای دانش‌آموزان فراهم کنند.

 

 

نویسنده : یاسین فیضی خبرنگار : یاسین فیضی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار