معاون آموزش ابتدایی منطقه ۱۶:
ارتقای کیفیت آموزش نیازمند همدلی و انسجام میان مدارس است
تهران (پانا) – زهره ایروانی، معاون آموزش ابتدایی منطقه ۱۶، در نشست هماهنگی نمایندگان مدیران مدارس ابتدایی با بیان اینکه «اجرای موفق برنامههای آموزشی بدون همدلی، وحدترویه و انتقال دقیق سیاستها امکانپذیر نیست» تاکید کرد : نمایندگان مدیران میتوانند با اطلاعرسانی اصولی و پیگیری مستمر، روند اجرای طرحها را تسهیل و کیفیت فعالیتهای آموزشی را ارتقا دهند.
زهره ایروانی معاون آموزش ابتدایی با تأکید بر اهمیت انسجام میان مدارسگفت:همکاری فعال میان مدیران و نمایندگان آنها، کلید تحقق اهداف آموزشی منطقه است. وقتی تمامی مدارس در مسیر واحد حرکت کنند و سیاستهای آموزشی به شکل دقیق منتقل و پیگیری شود، کیفیت آموزش بهطورچشمگیری ارتقا مییابد و فرصتهای یادگیری برای دانشآموزان افزایش مییابد.
ایروانی افزود: که نشستهای هماهنگی فرصتی ارزشمند برای شناسایی چالشها و ارائه پیشنهادهای عملیاتی است: نمایندگان مدیران با بازگو کردن تجربهها و مشکلات مدارس خود، میتوانند نقاط ضعف فرآیندها را شناسایی و راهکارهای عملیاتی برای بهبود اجرا ارائه کنند. این تعامل، موجب انسجام برنامهها و تسهیل مدیریت آموزشی میشود.
وی بر نقش نمایندگان در پیگیری دقیق طرحها و برنامهها تأکیدکردوگفت:اطلاعرسانی درست و مستمر، همراه با نظارت و پیگیری فعال، نه تنها اجرای برنامهها را تسهیل میکند بلکه باعث میشود تصمیمگیریها بر اساس شواهد و واقعیتهای مدارس انجام شود و هیچ مدرسهای از جریان برنامهها عقب نماند.
معاون آموزش ابتدایی تصریح کرد: انسجام و وحدترویه میان مدارس، از جمله مهمترین عوامل موفقیت برنامههای آموزشی است
وی افزود: اگر مدارس به شکل جداگانه عمل کنند و انتقال سیاستها ناقص باشد، اهداف آموزشی محقق نمیشوند و فرصتهای ارتقای کیفیت آموزش از دست خواهد رفت.
ایروانی همچنین به اهمیت استمرار نشستهای هماندیشی اشاره کرد و بیان داشت: این نشستها باید به یک فرآیند مستمر تبدیل شود تا نمایندگان مدیران بتوانند با بازخورد مستمر، اجرای طرحها را دنبال کرده و هرگونه مشکل یا خلأ آموزشی را سریعاً شناسایی و اصلاح کنند.
در این نشست، نمایندگان مدیران مدارس ابتدایی منطقه، ضمن بررسی روند اجرای طرحها و برنامههای آموزشی، چالشها و پیشنهادهای خود را برای ارتقای کیفیت آموزش و تقویت همکاری میان مدارس مطرح کردند و بر ضرورت هماهنگی و تعامل مؤثر میان مدارس تأکید نمودند.
در پایان، معاون آموزش ابتدایی منطقه با تأکید بر اهمیت پیگیری دقیق برنامهها و استمرار نشستهای هماندیشی، بیان داشت که این اقدامات زمینه تحقق اهداف آموزشی منطقه را فراهم میکند و اجرای موفق برنامههای آموزشی در مدارس بدون مشارکت فعال و همدلی میان مدیران و نمایندگان آنها ممکن نیست.
ارسال دیدگاه