مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۶:
صیانت از حقوق دانشآموزان و ارتقای کیفیت آموزش اولویت ماست
تهران (پانا) – رئوف علائی، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۶، در جلسه بررسی پروندههای تحصیلی دانشآموزان با بیان این که «صیانت از حقوق دانشآموزان و ارتقای کیفیت خدمات آموزشی باید همواره در اولویت قرار گیرد» بیان داشت رسیدگی دقیق و منظم به پروندههای تحصیلی تنها با همکاری فعال و مستمر میان واحدهای تخصصی و مدیریت مدارس ممکن است.
رئوف علائی مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۶ در سومین نشست بررسی پروندههای تحصیلی دانشآموزان. با تأکید بر اهمیت عدالت آموزشی گفت: هر تصمیم تحصیلی باید مبتنی بر دقت، شفافیت و رعایت حقوق دانشآموزان باشد. بدون پایبندی به عدالت، هیچ فرآیند آموزشی موفق نخواهد بود و کیفیت آموزش به خطر میافتد.
وی افزود :که بررسی پروندههای تحصیلی نه تنها یک فرآیند اداری، بلکه فرصتی برای شناسایی نقاط ضعف مدارس و ارائه راهکارهای مؤثر برای ارتقای کیفیت یادگیری است.
وی خاطرنشان کرد: بررسی پروندهها باید به ما کمک کند تا نقاط ضعف فرآیندهای آموزشی و پرورشی را شناسایی کنیم و اقدامات اصلاحی لازم را بهطور مؤثر پیاده کنیم. این پروندهها نمایانگر نیازهای واقعی دانشآموزان هستند و نباید نادیده گرفته شوند.
وی به ضرورت همکاری میان واحدهای تخصصی و مدیریت مدارس اشاره کرد و بیان داشت: هماهنگی میان سنجش، ارزشیابی و آموزش شرط لازمبرایرسیدگیبهپروندههاست. گزارشها باید دقیق، مستند و قابل پیگیری باشند تا هیچ دانشآموزی از خدمات آموزشی محروم نشود.
علائی همچنین بر استفاده از دادهها و تحلیلهای علمی در تصمیمگیری تأکید کرد و گفت: تصمیمات بدون شواهد و اطلاعات مستند، امکان موفقیت و رعایت عدالت آموزشی را ندارند. هر تصمیمی که میگیریم باید قابل اندازهگیری و پیگیری باشد تا مطمئن شویم کیفیت خدمات آموزشی ارتقا یافته است.
وی در پایان بیان داشت : تصمیمات ما باید عملیاتی و مستمر باشند تا اطمینان حاصل شود همه دانشآموزان از خدمات آموزشی با کیفیت و عادلانه بهرهمند شوند. ما موظفیم فرآیند رسیدگی به پروندهها را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنیم.
اعضای شورای راهبردی با ارائه دیدگاههای کارشناسی بر ضرورت تدوین سازوکارهای دقیقتر برای حمایت تحصیلی و بهبود فرآیندهای آموزشی در مدارس تأکید کردند و راهکارهای عملیاتی برای ارتقای کیفیت آموزش ارائه نمودند.
ارسال دیدگاه