توصیه نماینده ولی فقیه استان سمنان:

از ورود سیاست به کلاس و مدرسه پرهیز شود

سمنان (پانا) - در هفته تربیت اسلامی جمعی از دست اندرکاران امور پرورشی با نماینده ولی فقیه در استان سمنان دیدار کردند.

کد مطلب: ۹۰۰۰۹۱
لینک کوتاه کپی شد
از ورود سیاست به کلاس و مدرسه پرهیز شود

محمد دستورانی، مدیرکل آموزش و پرورش به اتفاق معاونان و جمعی از دست اندرکاران و فعالان حوزه پرورشی و امور تربیتی با آیت الله شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند.

آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه مردم از مجموعه منسجم آموزش و پرورش انتظار و توقع دارند که در همه امور مملکتی جلودار باشند، افزود: اگر مردم هم به میزان توقع خود به کمک آموزش و پرورش آمده و از جنبه های مختلف مالی و فکری، همراهی و همکاری کنند، خدمات مناسب و بیشتری به جامعه ارائه خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به بیانیه رهبر معظم انقلاب درخصوص گام دوم انقلاب گفت: کارها شروع شده تا قدم دوم برداشته شود و برای برداشتن گام دوم، نیازمند اطاعت عملی از رهبری هستیم، زیرا راهنما رهبر است و راه را ایشان مشخص می کند.

امام جمعه سمنان در بخش دیگری از صحبت های خود به استناد دعای امام سجاد(ع) توصیه هایی به مجموعه آموزش و پرورش کرد و 3 اصل سلامت بدن، سلامت دین و سلامت اخلاق را مورد تأکید قرار داد.

وی افزود: بدن سالم نیازمند غذای سالم، هوای سالم، فکر سالم و ورزش سالم است و دین سالم مستلزم وجود معلم دینداری است تا دانش آموزان دینی تربیت کند همان گونه که پیامبران برای تربیت انسان و نسل بشر آمدند.

آیت الله سیدمحمد شاهچراغی همچنان از خطرناک بودن سلاح علم بدون داشتن دین برای صاحب آن و جامعه گفت و به مسئولان تعلیم و تربیت سفارش کرد ضمن پرهیز از ورود سیاست به کلاس و مدرسه، از بچه ها و دانش آموزان به خوبی نگهداری کنند.

محمد دستورانی نیز در ابتدای این دیدار با اشاره به دستور وزیر آموزش و پرورش مبنی بر انطباق دقیق سند تحول آموزش و پرورش با مفاد بیانیه گام دوم انقلاب و حذف برنامه هایی که در این چارچوب قرار ندارد، از آمادگی مجموعه آموزش و پرورش استان در اجرای منویات مقام معظم رهبری در تربیت دینی، تربیت انقلابی، تربیت علمی و تربیت فناوری نسل آینده ساز ایران اسلامی در دهه پنجم و گام دوم انقلاب خبر داد.

قاسم شریفی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان هم تربیت را هدیه ارزشمندی از سوی خدای متعال برشمرد و گفت: تربیت فقط به عهده مربی پرورشی و مدرسه نیست و همه باید در این امر مشارکت کنند و در خارج از مدرسه نیز باید برنامه های تربیتی وجود داشته باشد. همچنین کار تربیتی مختص قشر خاصی از دانش آموزان نبوده و نباید از هیچ دانش آموزی غفلت شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار