روزی به نام درخت؛

بیایید برای زنده ماندن زمین درخت بکاریم

سمنان (پانا) - گیاه و درخت نماد سبزی و رویش، زندگی و شادابی و مایه برکت و آبادانی زندگی انسان هاست و هر ورقش در نظر هوشیار، دفتری از معرفت کردگار دانا و تواناست.

کد مطلب: ۹۰۰۰۸۳
لینک کوتاه کپی شد
بیایید برای زنده ماندن زمین درخت بکاریم

امام صادق(ع) فرمود: شش چیز است که مؤمن پس از مرگ هم از آنها بهره مند می شود؛ فرزند شایسته ای که برای پدر آمرزش بطلبد و قرآنی که از آن او باشد و مورد استفاده قرار گیرد و چاه آبی که می کند و درختی که می نشاند و چشمه آبی که در راه خدا جاری می کند و رویه نیکی که از او به یادگار مانده و دیگران از او اتخاذ کنند.

«درخت نماد آبادانی و شاخص سبزی و خرمی و مظهر زندگی و یکی از زیباترین مظاهر خلقت و جلوه ای از تجلیات آفریدگار عالم است که نگاه به این سرسبزی نشاط آور است و روز درختکاری فرصتی برای کاشت درخت و هدیه دادن به طبیعت در استقبال از بهار نو است. در وصف فواید درختان همین بس که درختان نبض زمین، مایه حیات انسان، حیوان و حتی بعضی از گیاهان است چرا که درختان با جذب گازهای سمی از جمله دی اکسید کربن و تولید اکسیژن، یکی از اساسی ترین نیازهای حیات جاندار را تامین می کند. ضرورت دارد برای دوام حیات انسان و سلامت چرخه طبیعت در این عصر دود و زندگی ماشینی، کاشت درختان، حفاظت و حراست از جنگل ها در مقابل تخریب و نابودی، بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد و همه باید به این باور برسند نابودی طبیعت نابودی بشر را به دنبال دارد.»

به گزارش پانا، محمد دستورانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان نیز به مناسبت روز درختکاری در معیت استاندار سمنان و به اتفاق جمعی از مدیران استان در پارک یاقوت سرخ شهر درجزین، درخت کاشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار