هشدار وزیر آموزش و پرورش درباره برگزاری المپیاد ورزشی درون‌مدرسه‌ای به سبک مسابقات ورزشی

تهران (پانا) -پنجمین دوره المپیاد ورزشی درون‌مدرسه‌ای با حضور وزیر آموزش و پرورش، با رژه دانش‌آموزان در دبستان دختران صاحب حضرت خدیجه(س) و حمل مشعل این مسابقات آغاز شد.

کد مطلب: ۸۶۴۰۰۳
لینک کوتاه کپی شد
هشدار وزیر آموزش و پرورش درباره برگزاری المپیاد ورزشی درون‌مدرسه‌ای  به سبک مسابقات ورزشی

سیدمحمدبطحایی در این با قدردانی از برگزارکنندگان این مراسم گفت: «در آموزش و پرورش تربیت بدنی مسئله بسیار مهمیاست.»

وزیر آموزش و پرورش از مربیان و معلمان ورزش که به دلیل کمبود امکانات و سختی تلاش می‌کنند تا فعالیت بدنی در مدارس انجام شود، تشکر کرد و گفت:‌ «ما در زمینه فعالیت‌های بدنی به‌ویژه در مدارس دختران با مشکل روبه‌رو هستیم. یکی از سیاست‌های ما در آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین این است که شایستگی و اختیارات مدارس افزایش یابد یعنی مدرسه خود تصمیم بگیرد و بتواند مشکلاتش را چاره‌سازی کند و محیط آموزشی ما برای شما دانش‌آموزان که پاره‌های تن ما هستید فراهم شود.»

او افزود: «مدرسه و خانواده‌ها دارای توانمندی وسیعی هستند که برای استفاده از آن باید به مدارس اختیار داده شود.»

وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: «این هفته، هفته پیوند اولیا و مربیان هم هست؛ ظرفیتی که متأسفانه ما هنوز نتوانسته‌ایم از آن استفاده کنیم. اولیای شما دانش‌آموزان ظرفیت وسیعی هستند که باید در فعالیت‌های مدرسه به کار گرفته شود و محیطی شاد و باایمان برای شما دانش‌آموزان ایجاد شود.»

بطحایی گفت:‌ «من خوشحالم که دوستان بنده در حوزه تربیت بدنی در این زمینه پیش‌قدم شوند. ما به‌جای اینکه مرتب از بالا به پایین دستور دهیم باید اختیارات بیشتری به مدارس بدهیم و همین المپیادهای درون‌مدرسه‌ای که پنجمین دوره آن آغاز شده است مسابقاتی هستند که در آن تمام امکانات مدارس برای فعالیت بدنی دانش‌آموزان به کار گرفته می‌شود.»

او افزود: «در مدارس و در دوران مدارس ما یک اشکالی داشتیم و هنوز هم داریم آن‌ هم این است که رقابت‌های فردی بیشتر از رقابت‌های گروهی بوده است. اما آنچه که برای آموزش و پرورش اهمیت بیشتری دارد فعالیت‌های گروهی است. نمی‌خواهم بگویم که رقابت‌های فردی بد است اما آنچه ارزشش بالاست این است که یاد بگیریم جمعی و گروهی رقابت کنیم. خوشبختانه ماهیت این المپیادها هم تأکید بر این اصل مهم دارد. برای ما مهم است که یاد بگیریم با هم زندگی کنیم، ورزش کنیم و حتی باهم درس بخوانیم.»

وزیر آموزش و پرورش خطاب از مدیران مدارس و به‌ویژه مدیران مدارس ابتدایی خواست زمینه مشارکت همه بچه‌های مدارس را در المپیادها فراهم کنند.

او گفت: «همه دانش آموزان در زمینه‌ای نخبه هستند و این وظیفه ما معلمان است که ببینم که شما چه در زمینه‌ای استعداد دارید و نخبه هستید. در المپیادها نباید فقط یک گروه خاص بیایند و شرکت کنند بلکه همه دانش‌آموزان باید در این المپیادهای درون‌مدرسه‌ای شرکت کنند.

بطحایی گفت:‌ «مبادا در المپیادها باز هم مثل مسابقات ورزشی که در گذشته داشتیم فقط گروهی خاص یا 4-5 نفر شرکت کنند. تمام زحمتی که برای این المپیادها کشیده شده است برای این است که همه شرکت کنند و آن هم گروهی.»

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: «امیدوارم در مدارسمان همواره شاهد چنین برنامه‌های شادی باشیم. برنامه‌هایی که مهارت بچه‌ها را تقویت می‌کند و مدرسه را به‌عنوان خانه دوم تبدیل می‌کند تا دانش آموزان احساس شادی و نشاط کنند و از باهم بودن در مدرسه احساس خوبی داشته باشند.»

در پایان این مراسم یادمان دبستان دخترانه صاحب حضرت خدیجه(س) از طرف مسئولان این مدرسه به وزیر آموزش و پرورش اهدا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار