مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل:

طرح حفاظت از گونه‌های جانوری در معرض خطر انقراض در استان اردبیل اجرا می‌شود

اردبیل (پانا) - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: برنامه عمل حفاظت و مدیریت گونه‌های جانوری در معرض خطر انقراض در استان اردبیل با دو گونه جانوری خرس قهوه‌ای و غاز پیشانی سفید کوچک در حال اجرا است.

کد مطلب: ۸۲۴۱۹۴
لینک کوتاه کپی شد
طرح حفاظت از گونه‌های جانوری در معرض خطر انقراض در استان اردبیل اجرا می‌شود

محمد خداپرست در مراسم گرامیداشت روز جهانی تنوع زیستی در اردبیل اظهار داشت: برای حفظ تنوع زیستی نیازمند مشارکت جوامع محلی و احساس مسئولیت عمومی در قبال محیط زیست هستیم چرا که جوامع محلی به عنوان مدیران بلافصل اکوسیستم‌هایی که در آن زندگی می‌کنند، است .

وی با بیان اینکه دولت، مسئولیت تنویر افکار عمومی را بر عهده دارد ولی در نهایت تصمیمات فردی نقش اساسی را در حفظ محیط زیست ایفا می‌کنند، گفت: اخیرا ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال در منطقه آق داغ خلخال موفق به تهیه عکس و فیلم از دو قلاده پلنگ شده‌اند که شناسایی منطقه با کمک افراد محلی صورت گرفته است و این نشان دهنده اهمیت و نقش جوامع محلی در حفظ تنوع زیستی است .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی محیط بانان استان در حفاظت از گونه‌های گیاهی و جانوری بیان کرد: با توجه به اینکه 15 درصد از تنوع گونه‌های گیاهی و 30 درصد از تنوع گونه‌های جانوری کشور در استان دیده می‌شود حضور محیط بانان در حفاظت از تنوع زیستی بسیار ارزشمند است .

خداپرست تصریح کرد: برنامه عمل حفاظت و مدیریت گونه‌های جانوری در معرض خطر انقراض در استان اردبیل با دو گونه جانوری خرس قهوه‌ای و غاز پیشانی سفید کوچک در حال اجرا است .

وی تخریب زیستگاه، شکار و صید غیرمجاز و تغییرات اقلیمی را از موارد اصلی تهدید تنوع زیستی برشمرد و افزود: در سال 96 ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان اردبیل موفق به دستگیری 255 متخلف شده‌اند و امیدواریم با فرهنگسازی و ترویج حفاظت از محیط زیست کمتر شاهد بروز تخلفات زیست محیطی باشیم .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان استفاده از شیوه‌های نوین حفاظت از مناطق و تهیه اطلس مهره‌داران استان را از جمله برنامه‌های اداره کل در راستای حفظ تنوع زیستی عنوان کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار