رئیس انجمن دیده بان حیوات در گفت و گو با پانا مطرح کرد؛

نگرانی از حیات گونه‌های جانوری/ خروج آسان حیوانات از کشور

خبرگزاری پانا: رئیس انجمن دیده بان حقوق حیوانات با بیان اینکه برخی گونه های جانوری به راحتی از کشور خارج می شود، گفت: شرایط نگهداری حیوانات و گونه های جانوری و و نحوه نظارت بر نگهداری آن ها یکی از مسایلی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

کد مطلب: ۲۲۵۴۸۰
لینک کوتاه کپی شد

شهرام امیری شریفی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، ضمن یادآوری برگزاری هفته محیط زیست به مشکلات گونه های جانوری در کشور اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر محیط زیست با آن روبروست از دست دادن گونه های جانوری کشور به شکل های مختلف است که این می تواند از طریق شکار، تصادفات جاده ای و زنده گیری برای قاچاق انجام شود.

رئیس انجمن دیده بان حقوق حیوانات با تأکید بر اهمیت حفظ گونه های جانوری در کشور تصریح کرد: متاسفانه برخی گونه های جانوری به راحتی از کشور خارج می شود و خارج از ایران مشتری دارند، در واقع حیات آن ها به خطر می افتد از طرفی برخی از گونه ها نیز در داخل کشورمان به راحتی خرید و فروش می شود.
وی با اشاره به نظارت بر حفظ گونه های جانوری خاطرنشان کرد: شرایط نگهداری حیوانات و گونه های جانوری و و نحوه نظارت بر نگهداری آن ها یکی از مسایلی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد اما آنگونه که باید نظارت بر زیست این گونه ها وجود ندارد به طوری که ما مشاهده می کنیم به راحتی برخی از گونه ها را برای نمایش در سیرک مانند سوسمار، مار، خرس و گونه های دیگر و نمونه های بزرگ را در باغ وحش ها برده می شود و نظارت چندانی هم وجود ندارد.
امیری شریفی با بیان اینکه نگهداری حیوانات در سیرک ها و اسارت گاه ها بسیار بدآموزی دارند، گفت: فردی که به این محیط ها می رود، در می یابد که ما به راحتی می توانیم به خاطر خواسته شخصی خود حیوانات را اسیر کنیم اما نمی دانیم که این مساله تا چه حد صدمه عجیبی به حیات وحش وارد می کند.
به گزارش پانا، در حال حاضر 1100 گونه جانوری، 197 پستاندار، 595 پرنده، 227 خزنده، 21 دوزیست و 160 گروه ماهی داریم، اظهار داشت: در حال حاضر 74 مورد از این موارد در خطر انقراض یا مانند ببر مازندران منقرض شدند.
در 9 ماهه اول سال 92، 1215 شکار غیرمجاز پستاندار، 300 زنده‌گیری، 5 هزار و 129 شکار غیرمجاز پرندگان مطرح شده است که متخلفان دستگیر شدند و در طی این موارد 608 اسلحه غیرمجاز به همراه 6 سلاح جنگی کشف شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار