در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

خلأ قانونی حفاظت از گونه‌های جانوری/ ضرورت تدوین لایحه حمایت از محیط بانان

خبرگزاری پانا: سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به ایرادات قوانین موجود برای برخورد با شکارچیان غیرمجاز گفت: برای حفاظت از گونه های جانوری نیاز به قوانین بازدارنده ای داریم و در این زمینه دچار خلأ قانونی هستیم.

کد مطلب: ۲۵۸۸۱۰
لینک کوتاه کپی شد

موید حسینی صدر در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با تأکید بر ضرورت حفاظت از گونه های نادر جانوری در کشور اظهار داشت: افزایش کشتار گونه های کمیاب جانوری در کشور نشان دهنده این است که حیات این گونه های جانوری در خطر بوده و سازمان محیط زیست باید نسبت به این مساله ورود جدی تری داشته باشد.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس ادامه داد: ما برای حفاظت از گونه های جانوری نیاز به قوانین بازدارنده ای داریم و در این زمینه دچار خلأ قانونی هستیم. لذا با اجرای قوانین بازدارنده نباید اجازه جولان شکارچیان غیرمجاز را به حریم حیوانات دارد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر قانون برخورد با شکارچیان غیرمجاز با برخی ایرادات مواجه است که تعیین اشد مجازات برای شکارچیان غیرمجاز یکی از راه هایی است تا از قلع و قمع حیوانات در حال انقراض جلوگیری کند.
این نماینده مجلس با بیان اینکه بروز شدن قوانین محیط زیست به حفظ شرایط در حفاظت از گونه های جانوری کمک می کند، گفت: مجلس آمادگی به روز کردن قوانین مرتبط با محیط زیست و حمایت از محیط بانان را دارد.
حسینی صدر همچنین با اشاره به اهمیت نقش محیط بانان در حفظ حیات گونه های جانوری و گیاهی کشور خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای حفظ گونه های جانوری افزایش مشوق ها برای محیط بانان است اما با توجه به ضعف قوانین در راستای حمایت از محیط بانان، دولت باید با تدوین لایحه حمایت از محیط بانان، هر چه سریع تر لایحه حمایت از حقوق محیط بانان را به مجلس ارائه کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار