مدیر آموزش و پرورش شهرستان رباط کریم:

افزایش آگاهی معلمان در مسائل آموزشی و اجتماعی، سبب کاهش گمراهی در دانش‌آموزان‌ می‌شود

رباط کریم (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان رباط‌کریم در همایش دانش‌افزایی در جمع مدیران مدارس، ارتقای سطح دانش و آگاهی معلمان را عاملی اثرگذار در جهت کاهش گمراهی در دانش‌آموزان برشمرد و گفت که معلمان و مدیران می‌بایست در زمینه سوالات دانش‌آموزان اطلاعات کانل و جامعی کسب کنند.

کد مطلب: ۱۴۰۰۳۲۲
لینک کوتاه کپی شد
افزایش آگاهی معلمان در مسائل آموزشی و اجتماعی، سبب  کاهش گمراهی در دانش‌آموزان‌ می‌شود

در همایش هم‌افزایی مدیران که در سالن آیت‌الله رفسنجانی آموزش و پرورش شهرستان رباط‌کریم برگزار شد، مهدی حسینی ضمن تشکر و قدردانی از حضور مدیران و مسئولین در این همایش، اظهار کرد: از چالش‌های سال گذشته می‌توان به مشکلات مدیران در پروژه مهر اشاره کرد و آسیب‌هایی که همزمان با ماه‌ مهر در سطح کشور رخ‌داد که در مدارس متوسطه‌دوم دخترانه نیز شاهد آن بودیم. همه‌ این مشکلات با درایت مدیران بر طرف شد. امکان دارد رویدادهایی همچون سال گذشته رخ دهد که جزو حوادث غیرمترقبه به شمار می‌آیند؛ اگر مدیران توانایی لازم را داشته باشند می‌توانند مواردی از این قبیل را رفع کنند.

مدیر آموزش و پرورش رباط‌کریم ضمن اشاره به بحث اولیا مربیان بیان کرد: در مدارس ابتدایی جنسیت انتخاب انجمن اولیا در دست مدیران است؛ می‌توان از مادران و پدران دانش‌آموزان کمک گرفت؛ اما در بحث دوره متوسطه اول و دوم راهنمایی، بهتر است در مدارس دخترانه از مادران و در مدارس پسرانه از پدران دانش‌آموزان استفاده شود.

حسینی در خصوص جلسات انجمن اولیا تاکید کرد: مدیران ماهی یک بار جلسه انجمن اولیا در مدرسه دارند؛ دعوت از اولیا صورت می‌گیرد، نظراتشان را ارائه می‌دهد، در آخر مدیر نظرات را تجمیع و تعیین می‌کند، زیرا مدیران رئیس انجمن اولیا هستند. شماره تماس همه‌ مدیران مدارس به ایستگاه نیروی انتظامی نزدیک هر مدرسه داده شده است، تا مشکلاتی همچون سال گذشته رخ ندهد و هماهنگی با با مدیر مدرسه صورت گرفته شده است. سال گذشته چهل نفر از دانش‌آموزان به دلیل حادثه مسمومیت به بیمارستان ارجاع شدند، که در صحبت با رئیس شبکه بهداشت و رئیس بیمارستان رباط‌کریم بیان شد؛ هیچ مسئله‌ای که نشان دهنده مسمومیت باشد وجود ندارد و تمامی مشکلات آنان حاصل از اضطراب به‌وجود آمده بوده است.

مدیر آموزش و پرورش رباط کریم گفت: با بازدید از قسمت‌های گوناگون می‌بایست کمبودهای مدارس برطرف شود و در طی بازدید از مدارس، لیستی از امکانات مورد نیاز آنها تهیه گردد. کلاس‌های درس، موتورخانه، پشت‌بام، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، حیاط مدرسه که معمولاً امکانات کافی و خوبی برای دانش‌آموزان ندارد، همه از قبیل مواردی هستند که باید بررسی گردد؛ زیرا سال گذشته حدود ۱۱ مدرسه به دلیل بی‌توجهی به قسمت موتورخانه از سیستم گرمایشی در فصل سرد زمستان بی‌بهره بودند.

وی تصریح کرد: امسال در زمینه پرورشی، فقط یک بخشنامه جامع ارسال می‌گردد که بیشترین تاکید بر بخش نماز و شرکت دانش‌آموزان در اردو‌، شرکت در یک رشته ورزشی و عضویت در یکی از گروه‌های دانش‌آموزی است.

این مقام مسئول گفت: طی جلسات شورای معلمان از همکاران خواسته شود که در زمینه سوالات سیاسی، مذهبی، دینی دانش‌آموزان اگر پاسخ درست و مطلوبی دارند، آن را ارائه دهند در غیر این صورت در آن زمینه مطالعه کنند، زیرا در مواردی دانش‌آموز سوالی می‌پرسد و صحبت‌های معلم سبب گمراهی فرد می‌شود و افزایش آگاهی و دانش معلمان و مربیان، عاملی است که می‌تواند از رخداد این گمراهی برای دانش‌آموزان جلوگیری کند.

حسینی در آخر از اتمام فرآیند رنگ‌آمیزی و زیباسازی نمای ۱۸‌مدرسه در رباط‌کریم خبرداد و بیان کرد: مدیران در صورت لزوم می‌توانند در زمینه رنگ‌آمیزی و زیباسازی نمای مدارس، به آموزش و پرورش شهرستان درخواست دهند تا امکانات لازم برای آنان فراهم شود.

دانش‌آموز خبرنگار: آیلین زحلی مند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار