مسئول بسیج فرهنگیان آموزش و پرورش شهرستان رباط‌کریم:

طب قرآنی درباره ساختار روحی و جسمی انسان بحث می‌کند

رباط کریم (پانا) - مسئول بسیج فرهنگیان آموزش و پرورش شهرستان رباط‌کریم گفت طب قرآنی علمی است که مورد ساختار روحی و جسمی انسان بحث می‌کند و بر طریقه صحیح غذا خوردن تاکید دارد.

کد مطلب: ۱۳۹۶۱۹۷
لینک کوتاه کپی شد
طب قرآنی درباره ساختار روحی و جسمی انسان بحث می‌کند

رضا گرجی، مسئول بسیج فرهنگیان شهرستان رباط‌کریم در گفت‌و‌گو با پانا بیان کرد: «طب قرآنی با الهام گرفتن از آیات قرآن و سیره اهل بیت‌(ع) به درمان بیماری‌های گوناگون می‌پردازد. در این طب مجموع روایاتی از قرآن که در مورد قلب ذکر شده، تحقیق و جمع‌آوری شده و بر بحث حیاتی بودن مغز یا قلب تاکید می‌شود، یعنی ما با ذهنمان فکر می‌کنیم یا با قلبمان.»

وی افزود:«با بهره گیری از نظریات مفسران بزرگی از جمله علامه طباطبایی و اساتید قرآنی اثبات می‌کنیم که مهمترین عضو انسان قلب آن است. تمامی جنود خیر و شر در قلبمان نهفته است.»

گرجی گفت:«چگونگی تقویت حواس روحی خوب در جسم، مواد مفید یا حتی مضر برای قلب، چگونگی تقویت حالات مثبت در بدن، همچنین محل نهفتگی احساسات درونی همچون ترس و استرس از جمله مسائلی هستند که در طب قرآنی مورد بحث است. به دلیل جزئی بودن مباحث در کتاب مقدس قرآن جست‌و‌جو در سخنان پیامبران همانند کلیدی روشنی بخش، این مسیر را هموار‌تر می‌کند.»

وی ضمن اشاره به سوره شریفه نساء آیه ۸۲_ "اَفَلَا یَتَدَّبَرُونَ القُرْآنَ" گفت:« قرآن‌کریم مهم‌ترین و کامل‌ترین کتاب آسمانی برای هدایت انسان به سوی کمال واقعی است که از سوی خدا بر پیامبر صلی‌الله علیه وآله وسلم نازل شده است. چرا که قرآن‌کریم، تجلّی علم الهی در روی زمین است. و بر این اساس، مسلّماً ایمان به محتوا و اعتقاد به هدایت بخشی آن و ارتباط با مضامین بلند آن، بهره‌مندی از علم الهی در جهت سعادت و فلاح ابدی انسان را در پی دارد. از مهم‌ترین راه‌هایی که با طیّ آن هرکس می تواند بنابر ظرفیت وجودی، توان و همّت خود از معارف، آموزه‌ها، لطائف و حقائق قرآن استفاده کند، و معصومان علیهم السلام بر آن تکیه فراوان دارند، تدبّر در آیات قرآن است.»

مسئول بسیج فرهنگیان افزود: «طب قرآنی علمی است که مورد ساختار روحی و جسمی انسان بحث می‌کند و بر طریقه صحیح غذا خوردن تاکید دارد. علم قرآنی دو گونه است: علم دین و علم طب. اولین آیاتی که به پیامبر بزرگ اسلام نازل شد، آیاتی در مورد طب بود!»

وی در آخر گفت:« عده‌ای طب سنتی را با طب قدیمی یکسان می‌پندارند؛ در حالی که طب سنتی، طبی بود که در بین خانواده‌های قدیم رواج داشت و بخشی از طب قدیم است، با نگاهی به جلد اول کتاب قانون ابن سینا به این گستردگی دست می‌یابیم. دروسی مثل آناتومی و کشفیات کنونی غربی که اکنون در اغلب دانشگاه‌های جهان تدریس می‌شود با اطلاعات و مطالب ابوعلی‌سینا در کتاب‌هایش تفاوتی ندارد و این در حالی است که این دانسته‌های یک هزار سال پیش در ایران به دانشجویان محدودی آموزش داده می‌شد.»

دانش‌آموز خبرنگار: آیلین زحلی مند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار