رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

نقش دانش‌آموز سالم در آینده کشور حیاتی است

تبریز(پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از نقش عمده و حیاتی دانش‌آموزان سالم در ساخت آینده کشور سخن گفت.

کد مطلب: ۱۲۸۹۷۷۱
لینک کوتاه کپی شد
نقش دانش‌آموز سالم در آینده کشور حیاتی است

آیین اختتامیه و همایش تجلیل از برگزیدگان کشوری و استانی ششمین دوره جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی در تالار باشگاه فرهنگیان برگزار شد.

بهمن نقی پور در این مراسم گفت: دانش آموزان نقش عمده و حیاتی در ساخت آینده کشور دارند و هرچه سالم تر باشند آینده روشن ترخواهند داشت. اگر به مولفه های موثر در ایجاد سلامتی در کشور و جهان آگاه‌تر باشند هم خودشان سالم تر خواهند بود و هم امکان انتقال به جامعه و کل جهان را خواهند داشت.

وی افزود: ایجاد زیرساخت برای آموزش این عزیزان لازم است زیرا هر چه در این زمینه کار کنیم باز هم کم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز به یاری برای ارتقاء سطح سلامت دانش آموزان اشاره کرد و گفت: انتظار از سفیران سلامت دانش آموزی این است که در حفظ سلامت دانش آموزان و اطرافیان خود توجه به خصوصی داشته باشند و نیز باید مهارت های لازم را در تمام زمینه ها به خصوص در مورد روش زندگی سالم و صحیح در دوره دانش آموزی اجرا کنند.

باید مواد لازم در تمام زمینه‌های زندگی ایجاد کنیم

نقی پور اظهار کرد: جلوگیری از به خطر افتادن آینده دانش آموزان که آینده کشور هستند عملی بسیار موثر در سلامت جامعه است؛ چرا که هر چه قدرت سلامت جسمی و روحی و روانی خود را بیشتر بدانند جامعه موفقی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: اکنون کمترین حمایت‌های جهانی را داریم و باید بتوانیم با این شرایط کمترین آسیب‌ها و بهترین وضعیت ها را ایجاد کنیم.

نقی پور در آخر افزود: خطرات تمام نشده است و باید آمادگی مقابله با تمامی خطرات را داشته باشیم. بیماری های واگیردار و غیرواگیردار و بیماری‌هایی چون دیابت و... را داریم که زمینه آنها از دوران دانش آموزی شروع می شود و ما نیز باید از ظرفیت بزرگ دانش آموزی که صادقانه و مخلصانه کار می‌کنند برای ارتقاء سطح سلامت جامعه استفاده کنیم.

یکی از بهترین روش ها در آموزش و پرورش، تربیت سفیران سلامت است

فرشید رضایی مدیر کل دفتر آموزش و ارتقاء سلامت کشور در این برنامه گفت: دو سوم بهداشت و ارتقاء سلامت جامعه، در سلامت دانش آموزها و مادران است.

وی افزود: امروزه با معضلات زیادی در جامعه درگیر هستیم. ولی کار از مدرسه شروع می شود و یکی از بهترین روش ها در آموزش و پرورش سفیران سلامت است که بتواند در مقابل معضلات ایستادگی کرد.

رضایی اظهار کرد: خانواده های که در آنها سفیر سلامت بود در زمان آغاز واکسیناسیون کرونا خیلی سریع تر در این بحث ورود کردند و نقش پررنگ آموزش بیشتر مشخص شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار