رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی آذربایجان شرقی:

طرح سنجش جزء بهترین و کارآمد‌ترین طرح‌ها است

تبریز (پانا) - رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت بسیار زیاد طرح سنجش، این امر را جزء بهترین و کارآمد‌ترین طرح‌ها دانست.

کد مطلب: ۱۲۹۰۱۲۴
لینک کوتاه کپی شد
طرح سنجش جزء بهترین و کارآمد‌ترین طرح‌ها است

مریم خوشبخت در مراسم افتتاحیه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی، سالگرد شهادت دکتر بهشتی و یارانش را تسلیت گفته و اظهار داشت: طرح سنجش در سال ۷۳ در استان آذربایجان شرقی شروع شده و در سال ۷۵ در کل کشور این طرح اجرا شده است. هدف از این طرح شناسایی نارسایی ها در خصوص کودکان است که با مداخله به هنگام از نارسایی هایی که وجود دارند می توانیم جلوگیری کنیم تا کودکان بتوانند با راحتی تحصیل خود را ادامه دهند.

وی بیان کرد: طرح سنجش جزء بهترین و کارآمد ترین طرح ها می باشد که امسال به جز ایران، ۵ کشور دیگر نیز انجام داده و این طرح را بر عهده گرفته اند و لذا این طرح امسال به صورت فرا ملی انجام خواهد شد.

خوشبخت افزود: در استان ما ۴۷ پایگاه تخصصی در تمامی نواحی و مناطق تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند. از مجموعه ۶ هزار دانش آموز، ۳ هزار و ۶۰۰ دانش آموز در این طرح مورد سنجش قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: ۴۰۰ نفر از همکاران در سطح استان در این طرح با ما همکاری می‌کنند. تعرفه سنجش، امسال ۶۰ هزار تومان و تعرفه جهش ۱۸۰ هزار تومان است که همزمان با طرح سنجش شروع می شود. با این تفاوت که زمان طرح جهش یک ماه خواهد بود که تقریبا ما پذیرای ۷۰۰ نفر دانش آموز در این طرح خواهیم بود.

رئیس آموزش و پرورش استثنائی استان با تاکید بر اینکه تمامی عواملی که در پایگاه ها هستند آموزش بینایی و شنوایی و هم آموزش امادگی تحصیلی را فرا گرفته اند گفت: تمامی وسایل و تجهیزات لازم به پایگاه ها فرستاده شده و در این لحظه تمامی پایگاه ها تا پایان شهریور آماده خدمت هستند.

خوشبخت در پایان گفت: امید است بتوانیم سنجش سال ۱۴۰۱ را همانند سال های گذشته با موفقیت به پایان برسانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار