مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی؛

دانشجو معلمان بسیجی، باید با اخلاق‌ترین و با علم‌ترین معلمان باشند

تبریز(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به نقش مهم بسیجی بودن در جریان تدریس به دانش‌آموزان، دانشجو معلمان بسیجی را جزو با اخلاق‌ترین و با علم‌ترین معلمان برشمرد.

کد مطلب: ۱۲۸۹۹۱۶
لینک کوتاه کپی شد
دانشجو معلمان بسیجی، باید با اخلاق‌ترین و با علم‌ترین معلمان باشند

علیرضا صیادی در دیدار با بسجیان دانشجوی دانشگاه فرهنگیان استان ضمن ابراز خوشنودی خود از دیدار با جوانان و دانشجو معلمان انقلابی گفت: استان آذربایجان شرقی با داشتن نزدیک به ۴۵ هزار معلم و ۸۵۰ هزار دانش آموز، یک مجموعه عظیم است که مدیریت قدرتمندانه و هوشمندانه ای را می طلبد تا اداره سرمایه های موجود خوب انجام گیرد .

وی ادامه داد: اموزش و پرورش دو نوع سرمایه انسانی دارد. یکی سرمایه انسانی به نام معلم و دیگری سرمایه انسانی به عنوان دانش آموز است که آینده ساز کشور می باشد.
دانشجو معلمان، همگی رسالت عظیم و خطیری را در پیش دارند ولی در این میان دانشجو معلمان بسیجی رسالت ویژه ای دارند
مدیر کل آموزش وپرورش استان با اشاره به اینکه معلمان آینده باید بدانند که ارتباط با دانش آموزان، اطلاعات به روزی را می طلبد گفت: در این راستا باید دانست که دانشجو معلمان، همگی رسالت عظیم و خطیری را در پیش دارند ولی در این میان دانشجو معلمان بسیجی رسالت ویژه ای دارند و لذا آموزش و پرورش ما هم این رسالت را بیشتر از کشور های دیگر تبیین می کند.
صیادی اظهار کرد: در تمام دنیا دانش آموزان دروس مختلف را یاد می‌گیرند ولی تفاوت اساسی آنها با آموزش و پرورش کشور ما این است که آموزش و پرورش ما اعتقاد محور است. علمی که اعتقاد محور و انقلاب محور باشد دغدغه مندی دانشجویان بسیجی برای آموزش و پرورش و تفاوت بسیج با سایر تشکل‌ها را مشخص می کند و لذا توصیه من به دانشجویان بسیجی این است که تاریخی بسیج را مرور کنند، تاریخی که در وصایای شهدا گنجانده شده است.
بسیجی امروز باید دانشمند و به علم روز مسلح و مسلط باشد
وی افزود: امام خمینی (ره)‌ دوست داشت با بسیجیان خود محشور شود چون معنی بسیج را در جبهه ها به صورت عملی به مردم تحویل داد و لذا کلام امام(ره)، تاریخ زنده بسیج است. دانشجویان باید با جمع کردن این دانش ها و تاریخ بسیج، دانش بسیج را تولید کنید. بسیجی امروز باید دانشمند و به علم روز مسلح و مسلط بوده و صاحب قلم و نظر باشد. بدیهی است که بسیج، بدون دانش و علم میسر نیست.
وی خاطر نشان کرد: علم و مهارت معلمی به عنوان نقش آفرین معلم بسیجی، بسیار مهم است. شما باید مهارت انتقال مطلب در کلاس را آموخته و مهارت آموزش را بر دانش آموزان یاد دهید تا کلام شما را انتقال دهند.
عدالت، گمشده جامعه ما و شاید تمامی جوامع بشری باشد

مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه من به عنوان یک بسیجی که تاریخ بسیج را به عینه دیده ایم باید بگویم برای پایداری هدف شهدا، شما دانشجو معلمان بسیجی باید با اخلاق ترین و با علم ترین معلمان باشید و نقش بسیج را از زبان امام خامنه ای جویا باشید، شرکت در فعالیت‌های مختلف تشکل های مختلف اعم از حوزه های جهادی را فرصت های طلایی برای این دانشجویان دانست و اظهار داشت: عدالت، گمشده جامعه ما و شاید تمامی جوامع بشری باشد. سند تحول بنیادین در این خصوص برای اجرای عدالت آموزشی فرازهای بسیار خوبی دارد. از شما انتظار می رود تا مقالات ارزشمند و رسمی را بنویسید و لذا از بدست گرفتن قلم هراسی نداشته باشید.

آموزش سنتی پاسخگوی نیاز های دانش آموزان و دانشجویان آینده نیست

وی افزود:چرخه ورودی نیروی انسانی به آموزش و پرورش تا کنون معیوب بوده است و اکنون با ورود چرخه دانشگاه فرهنگیان به این موضوع اصلاح می شود.
صیادی گفت: آموزش سنتی پاسخگوی نیاز های دانش آموزان و دانشجویان آینده نیست و نمی‌توان دانش آموزان را با آموزش سنتی و با امیدواری تربیت کرد‌. دنیا با سرعت در حال پیشرفت بوده و نیاز است مغزها فعال باشند.
وی در پایان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و اهمیت پژوهش و علم خاطر نشان کرد: اولین توصیه رهبر در تمدن سازی، علم و پژوهش است و بعد معنویت و اخلاق و در مرحله سوم اقتصاد را مطرح کرده اند. پس اهمیت علم و پژوهش در این بیانیه روشن و آشکار است و شما باید دانشجویانی پژوهشگر و طالب علم باشید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار