سفیران سلامت، پیام‌آوران پاکی در جامعه هستند

تبریز (پانا) - مدیر کل دفتر امور مجلس ضمن بیان وظایف سفیران سلامت، آنها را پیام‌آوران پاکی در جامعه عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۱۱۴۲
لینک کوتاه کپی شد
سفیران سلامت، پیام‌آوران پاکی در جامعه هستند

مدیر کل دفتر امور مجلس در آئین اختتامیه همایش تجلیل از برگزیدگان کشوری و استانی هفتمین جشنواره استانی آذربایجان شرقی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، شهدای سلامت، شهدای امنیت و شهید سلیمانی و قدردانی از نظام آموزش و پرورش و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی گفت: روز معلم مصادف شده است با روز شهادت استاد علم و فلسفه شهید استاد مرتضی مطهری که ایشان همه ی عمر خود را وقف تعلیم و تربیت کرده بود و شهادت ثمره‌ رشادت ها و تلاش‌های بی وقفه این استاد عزیز است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره سلامت یک جشنواره ملی است، افزود: این جشنواره قرار است دانش آموزان را به یک سفیر تبدیل کند. دانش آموزان عزیز ما به عنوان سفیر سلامت در جامعه نقش آفرینی می کنند و مهم ترین نقش سفیران سلامت پیام رسانی سلامتی به جامعه است.

حامد صبوری با بیان حدیث«نعمتان مجهولتان الصحة و الامان» از پیامبر اکرم (ص) ادامه داد: شما قرار است از دو نعمت بزرگ در وجود خود و دیگران مراقبت کنید و با توجه به این حدیث پر معنا می توان سفیران سلامت را پیام آوران پاکی در جامعه نام نهاد.

وی افزود: یکی از نقش هایی که سند تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش برای فرزندان و آینده این کشور تجسم ساخته نقش مسئولیت پذیری است که باید تمام تلاش ما در راستای ارتقای مسئولیت پذیری دانش‌آموزان باشد.

این مقام مسئول با اشاره به وظیفه سفیران سلامت خاطرنشان کرد: برای ساخت آینده کشور و تمدن سازی، سفیران باید خود هم از لحاظ جسمی و روحی سالم باشند و هم دیگران را به این سمت سوق دهند؛ یکی از اهداف دیگر سفیران سلامت این است ک خود و جامعه را به یک مسیر و روش زندگی درست هدایت کنند که باید سبک زندگی سالم را بسیار جدی گرفت و به ترویج آن هرچه بیشتر توجه داشت.

وی در رابطه با نبود ساعت کاری مشخص مربی های بهداشت در کشور افزود: مصوبه ای در هیئت وزیران و هیئت دولت وجود دارد که تلاش خواهیم کرد به کمک دولت سیزدهم و در راستای این مصوبه این مشکل را حل کنیم.

وی در آخر با اشاره به فرموده های رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از معلمان و مربیان کشور گفت: حضرت آقا یک مدال پرافتخار به تمامی معلمان داده اند و فرمودند معلمان معماران و آینده سازان کشور هستند، یعنی آینده کشور را این عزیزان رقم می زنند و این مدال پرافتخار وظیفه‌ی من و شما معلمان عزیز را سنگین تر می کند و ما هم تمام سعی و تلاشمان خواهیم کرد که شرمنده این نظام، انقلاب و خون شهیدان نشویم.

دانش‌آموز خبرنگار پانا: علی قنبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار