با عنوان «دهکده سبز و مرد دانا»؛

کتاب دانش‌آموز تبریزی در‌ جمع سفیران سلامت رونمایی شد

تبریز (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۵ تبریز در نشستی با سفیران سلامت دانش‌آموزی، از کتاب دانش‌آموز نویسنده با عنوان «دهکده سبز و مرد دانا» رونمایی کرد.

کد مطلب: ۱۴۲۷۷۱۸
لینک کوتاه کپی شد
کتاب دانش‌آموز تبریزی در‌ جمع سفیران سلامت رونمایی شد

میرکلام سیدی در این نشست با بیان اینکه شکوفا شدن استعدادهای دانش آموزان بهترین کادویی است که ما می‌توانیم در آموزش و پرورش بگیریم، گفت: سفیران سلامت، دانش آموزانی هستند که اول از سلامتی خود آگاه بوده و بعدا در محیط مدرسه و خارج از آن به عنوان تلاشگر حوزه بهداشت و سلامت نه تنها برای هم نوعان خود بلکه برای قشرهای مختلف جامعه نیز آگاه سازی می‌کنند.

وی افزود: سفیران سلامت به مهمترین بخش سلامت که سلامت روان بوده، بایستی توجه بیشتری کنند. چراکه بهداشت روان سخت ترین نوع بهداشت بوده و نمی‌توان آن را به طور کامل ترمیم کرد.

این مقام مسئول همچنین خاطرنشان کرد: سفیران سلامت باید در کنار سفیر بهداشت بودن به نکات و اصول اساسی و مهمی که در رابطه با فرهنگ ایرانی اسلامی است توجه ویژه ای کنند.

وی تاکید کرد: نباید سلامتی خود را فراموش کرده و همیشه به دنبال سلامتی دیگران بود، یک سفیر سلامت اول به سلامتی خود توجه کرده و بعدا به فکر سلامت روانی، اجتماعی و محیطی دانش‌آموزان باشد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه پنج تبریز با اشاره به احتمال کمبود امکانات و خدمات در مدارس گفت: ما می‌دانیم که احتمال کمبود خدمات در حوزه بهداشت مدارس است و همواره سعی در جبران نیازهای بهداشتی و آموزشی از اهداف اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است.

وی اظهار امیدواری کرد: سفیران سلامت یک رابط بین مدرسه و اداره شده و به ما از کمبودهایی که دارند اطلاع دهند تا هرچه سریعتر پیگیری شود.

سیدی در بخش دیگر سخنان خود عنوان کرد: بهداشت محیط اطراف فرد بیشترین تاثیر بر روی سلامت روان فرد گذاشته و باید در این رابطه نیز دانش آموزان تلاش کنند تا محیط آموزشی محل تحصیلشان تمیز و تبدیل به محیط آرام شود.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: کار سفیران سلامت یک کار جهادی و دلی بوده و دانش‌آموزان با ذهن خلاق و پاک مسئولین امر را در راستای بهرمندی از جامعه یاری می‌کنند.

گفتنی است تجلیل از سفیران سلامت مقام آور ناحیه پنج و رونمایی از کتاب «دهکده سبز و مرد دانا» به قلم سودا جدیری دانش‌‌آموز دبستان شهید شکوهی بخش پایانی این نشست بود.

دانش آموز خبرنگار: رومینا موسوی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار