در نشست هم‌اندیشی روسای دانش‌آموزی منطقه ۱۳ مطرح شد:

شورای دانش‌آموزی از ارکان اصلی مدارس است

تهران (پانا) - شورای دانش‌آموزی فرصتی برای تقویت روحیه مسئولیت پذیری دانش آموزان و تربیت مدیران آینده است. در جلسه ای که میان روسای مدارس متوسطه دخترانه منطقه ۱۳ برگزار شد، روسای شورای دانش آموزی به بیان مشکلات دانش آموزان پرداختند.

کد مطلب: ۱۲۴۹۰۱۲
لینک کوتاه کپی شد
شورای دانش‌آموزی از ارکان اصلی مدارس است

سید محمدهادی حسینی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۳ شهر تهران، ضمن تقدیر از فعالیت های همه جانبه شورای دانش آموزی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا وجود شورای دانش آموزی برای مدارس و منطقه اهمیت بیشتری پیدا کرده است. شورای دانش آموزی با برنامه ها و حضور موثر و نفوذ کلام خود نقش بسزایی در جهت تحقق فعالیت های مهم در مدارس دارد. شورای دانش آموزی تنها مجموعه ای است که به عنوان تشکل محسوب نمی شود؛ بلکه نقش حقوقی دارد.

حسینی با اشاره به اینکه شورای دانش آموزی جزو ارکان اصلی مدارس است و نقش مهمی در پیگیری و حل مشکلات مدارس دارد، بیان کرد: شما روسای شورای دانش آموزی با کمیته بندی هایی که انجام می دهید باید تلاش کنید تا با ارائه برنامه های خود و با مدیریت صحیح مشکلات را برطرف کنید. شورای دانش آموزی باید دارای حس مطالبه گری باشد و با نظرات منطقی و خلاقانه سبب پیشرفت مدارس و منطقه در مسائل آموزشی، فرهنگی، ورزشی و... شود. شورای دانش آموزی صحنه تمرین است. صحنه تمرین برای مدیریت آینده ایران است که در اختیار شما قرار گرفته است. شما روسای شورای دانش آموزی نماینده تمام دانش آموزان منطقه ۱۳ هستید و باید برای تحقق حقوق این دانش آموزان تلاش کنید.

علی امیری؛ معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۳، در ادامه این گفت و گو با روسای شورای دانش آموزی مدارس متوسطه دختران منطقه ۱۳ گفت: شورای دانش آموزی یکی از عرصه های بروز استعدادهای درخشان دانش آموزان است. شما نمایندگان شورای دانش آموزی مسیری را تجربه می کنید که این تجربه می تواند در آینده به شکل گیری شخصیت اجتماعی شما کمک کند. شما روسای شورای دانش آموزی به عنوان نمایندگان منتخب مدارس خود، باید برای نمایندگی از تمام سلایق دارای گوش شنوا برای پیشنهادات، انتقادها و نظرات در همه زمینه های اجتماعی، فرهنگی، هنری، سیاسی و... باشید. توصیه می کنم قدر جایگاه و مسیری که شروع کرده اید را بدانید و با علم و آگاهی، مقتدرانه به جلو بروید. حتما تاریخ کشور و انقلاب و تاریخ آموزش و پرورش را مطالعه کنید تا با معرفت لازم عمل کنید. سعی کنید کانون اتفاقات مثبت در مدرسه باشید و اتفاقات خوب، در محور تدبیر شما بچرخد. نسبت به دانش آموزان احساس مسئولیت کنید و در جهت انجام برنامه هایتان از تمام دانش آموزان، معاونین، معلمان و مدیر استفاده کنید.

فیروزه طالبی؛ رییس سازمان دانش آموزی منطقه ۱۳ در این گفت و گو ضمن اینکه شورای دانش آموزی را به عنوان یک بازوی توانمند معرفی کرد، گفت: شورای دانش آموزی نقش مهم انتقال خواسته های دانش آموزان به کادر مدرسه و مسئولان منطقه دارد. دانش آموز محوری و دانش آموز باوری از اهداف مهم آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت است. شما روسای شورای دانش آموزی باید اول توانمندی های خود را باور کنید و مطمئن باشید می توانید گام های بزرگی در جهت پیشبرد اهداف آموزش و پرورش بردارید. بنابراین خود را دست کم نگیرید. معلمان، مدیران و دانش آموزان همه در یک راستا قدم بر می داریم و هدف مشترک ما توسعه استعدادهای دانش آموزان امروز و آینده سازان فردا است. بیماری کرونا باعث شد با فضای مجازی بیشتر از گذشته آشنا شویم و سبب شد انتقادها، پیشنهادات و دغدغه های خود را با دیگران به اشتراک بگذاریم.

در ادامه روسای شورای دانش آموزی مدارس متوسطه دختران منطقه ۱۳ ضمن معرفی خود و بیان مشکلات دانش آموزان به انتقادات و پیشنهادت پرداختند و برای تعیین هیئت رئیسه کاندیدا شدند و برنامه های خود را بیان کردند. پس از ارائه برنامه ها رای گیری بین روسای شورای دانش آموزی برگزار شد و اعضای زیر به ترتیب به عنوان اعضای هیئت رئیسه انتخاب شدند:
مبینا دهقان نژاد از دبیرستان شهدای هفت تیر
آوین میسمی از دبیرستان فرهنگ
ریحانه خوش طینت از‌ دبیرستان نرجس
کیانا کریم خانی از دبیرستان هفده شهریور
کیانا کریمی از دبیرستان طلیعه شاهد
مهسا عزتی از دبیرستان معصومی لاری
نرگس پیرزاد از دبیرستان فرزانگان ۴
فاطمه چمنی فرزانگان ۴
در پایان از روسای شورای دانش آموزی حاضر در جلسه قدردانی شد.
* مهسا عزتی؛ خبرنگار دانش آموز پانا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار