مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۳:

در گام دوم انقلاب توجه ویژه‌ای به جوانان و آینده‌سازان کشورمان شده است

تهران(پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ١٣، بیانیه گام دوم انقلاب را نقشه راه روشنی برای ادامه انقلاب و آینده‌ای روشن که در آن توجه ویژه‌ای به جوانان و آینده سازان کشور شده دانست.

کد مطلب: ۱۲۵۲۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد
در گام دوم انقلاب توجه ویژه‌ای به جوانان و آینده‌سازان کشورمان شده است

زنگ انقلاب با حضور مسئولین منطقه ۱۳ و دانش آموزان، همکاران فرهنگی و خانواده های معظم شهدا در دبیرستان شاهد حجاب نواخته شد.

سید محمد هادی حسینی، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۳ در گفت و گویی آنلاین، ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر، گفت: انقلاب؛ این انفجار بزرگ قرن و این پیروزی بی نظیر، محتاج به حفظ و نگهداری است. دهه فجر در حقیقت مقطع رهایی ملت ایران و آن بخشی از تاریخ ماست که گذشته را از آینده جدا کرده است. ما در حال حاضر در گام دوم انقلاب شکوهمند هستیم. ما گام اول را با اقتدار و عظمت و تحت سرپرستی بنیان گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و جانشین بر حقشان، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، پشت سر گذاشتیم. در چهل سال اول، انقلاب نونهالی بود که در برابر طوفان های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی ایستادگی کرد و با وحدت و برادری و همدلی این ملت به درخت تنومندی تبدیل شد که تمام جهانیان در برابر عظمت این نظام سر تعظیم فرو می آورند.

حسینی در ادامه ضمن اشاره به رشادت های مردم در برابر مشکلات گفت: این انقلاب در طول ۴۰ سال اول، با مشکلات و بحران های زیادی مواجه بود و سرافرازانه توانست موفق شود. لذا بر اساس فرامین مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و توصیه های هفت گانه ای که در هفت سرفصل مهم در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به سمع و نظر ملت شریف ایران رسید، توجه ویژه ای به جوانان و آینده سازان ایران وجود دارد. اگر ما به سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی)در گام دوم انقلاب اسلامی توجه ویژه داشته باشیم، برای ادامه ی این انقلاب و آینده ای روشن نقشه راهی وجود دارد تا بتوان با تکیه بر آن گام های قوی برای ادامه ی انقلاب اسلامی برداریم. نکته ی مهم در رسیدن به این هفت سرفصل گام دوم انقلاب، امید به آینده ای روشن است.

حسینی در ادامه اضافه کرد: اگر ما توجهی به سند تحول بنیادین آموزش پرورش که مورد امضا و تاکید مقام معظم رهبری است داشته باشیم، می توانیم پل ارتباطی میان این سند و بیانیه ی گام دوم انقلاب اسلامی پیدا کنیم. با بررسی بیانیه ی گام دوم انقلاب و این سند، به این نکته می رسیم که اهداف عملیاتی و راهکار های تعریف شده در سند تحول بنیادین آموزش پرورش در قلب مفاهیم بیانیه گام دوم انقلاب قرار دارد. اگر ما طبق سند تحول بنیادین توازنی بین ساحت های شش گانه داشته باشیم و دانش آموزان را در امور اعتقادی ، اخلاقی و دینی، سیاسی و اجتماعی، زیستی و بدنی، زیبایی شناسی و هنر،اقتصادی و حرفه ای و در نهایت علمی و فناوری تربیت کنیم، در آینده شهروندان سالمی خواهیم داشت که در ادامه ی راه انقلاب و تحقق بیانات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب فعالیت می کنند.

در ادامه سرهنگ حسین اورکی فرمانده ناحیه بسیج کمیل منطقه ۱۳ با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب، سندی بررسی شده و کارآمد است، گفت: نه تنها دستگاه ها و نهاد های مختلف باید روی این سند و راهکار های آن فعالیت کنند، بلکه هر ایرانی با هر موقعیتی که در جامعه دارد باید این سند را مطالعه کند و سعی کند مسیری که در طول زندگی خود طی کرده، باز تعریف کند و بفهمد در ادامه مسیر زندگی اش چگونه عمل کند. واقعیت این است که در دوسال اخیر با شیوع ویروس کرونا، دستگاه هایی که ارتباط زیادی با مردم داشتند، به خصوص وزارت آموزش و پرورش با مشکلات زیادی مواجه شدند. در ابتدای شیوع ویروس برای مدتی بین آموزش فاصله افتاد اما با گذشت زمان وسایل ارتباطی و شرایط مجازی جایگزین آموزش حضوری شد. از آن جایی که انسان موجودی اجتماعی است، فاصله ی دانش آموزان از محیط مدرسه و اجتماع خواه و ناخواه با مشکلاتی مواجه شد که ما باید تلاش کنیم تا این آسیب ها را کاهش دهیم.

سرهنگ اورکی در ادامه ضمن تشکر از آموزش و پرورش منطقه ۱۳، گفت: مسیر انقلاب، مسیر پرپیچ و خمی است و دشمنان با تمام وجود در تلاش اند تا ما از این مسیر دست برداریم. ولی ما بنا بر گفته مقام معظم رهبری در تمام دستگاه های کشور از جمله آموزش و پرورش شاهد فعالیت های برجسته ای بودیم. اگر ما گام دوم انقلاب را بررسی کنیم واژه های امید جوانان به آینده و اقتصاد مقاومتی بسیار تکرار شده است. ما ملت شریف ایران می توانیم با کمی تحمل این مشکلات اقتصادی را برطرف کرده و تلاش کنیم تا به آینده ای روشن امید داشته باشیم.

در ادامه، زنگ انقلاب اسلامی، ساعت ۹ و ۳۳ دقیقه توسط همسر شهید یاراحمدی غلامی و مسئولین منطقه در دبیرستان حجاب طنین انداز شد. و دانش آموزان با برنامه های متنوع سرود و دکلمه خوانی و پخش سرودهای انقلابی این روز شکوهمند را گرامی داشتند.

مهسا عزتی؛ دانش آموز خبرنگار پانا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار