در آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره ملی مدافعان و سفیران سلامت عنوان شد:

تربیت شهروند نمونه، وظیفه اصلی نظام تعلیم و تربیت است

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش‌ و پرورش آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مولفه اول برای تحقق آموزش‌و‌پرورش، سلامت است؛ گفت تربیت شهروند نمونه و کنشگر مفید اجتماعی، وظیفه اصلی نظام تعلیم و‌تربیت است.

کد مطلب: ۱۱۸۹۲۲۰
لینک کوتاه کپی شد
تربیت شهروند نمونه، وظیفه اصلی نظام تعلیم و تربیت است

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی، با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان از دانش‌آموزان مدرسه شهدای بند ناحیه یک ارومیه به نمایندگی از برگزیدگان جشنواره ملی مدافعان و سفیران سلامت استان تجلیل شد.

«مهین منافی» مدیر کل آموزش و پرورش استان در این آئین با اشاره به برخی اتفاقات مهم در طی زندگی خطاب به دانش‌آموزان اظهار کرد: در هر مرحله از جریان زندگی انسان اتفاقات خوب و بد زیادی با عناوین امتحان الهی در دین و بحث احتمالات در ریاضی رخ می دهد که می باید از هرکدام بعنوان تجربه های مهم درس گرفت و جهت بهینه‌سازی ادامه زندگی از آنها استفاده کرد.

وی‌ افزود: در سیستم تعلیم و تربیتی، پرورش مقدم بر آموزش و در واقع بستری ضروری برای آموزش است یعنی باید در ابتدا جسم و شخصیت انسان پرورش یابد و سپس مرحله آموزش آغاز شود.

منافی بیان کرد: تکمیل شخصیت انسان مستلزم سلامت جسمی، روحی و ذهنی است و دریافت آموزش مستقیم و پنهان نیز وابسته به همین سلامتی است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: همانطور که دفاع از سلامت انسانها به ویژه در شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا مربوط به پزشکان و کادر درمان است، مدافعان تعلیم و تربیت نیز با آموزش و پرورش صحیح دانش‌آموزان همیاران همیشگی آنان و سایر اقشار جامعه هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در پایان سخنان خود از تیم آموزشی و پرورشی، بهداشت و سلامت مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه به‌جهت تلاشهای بی وقفه قدردانی کرد.

در پایان این آیین از مسئولین آموزشی و اداری دست اندرکار جشنواره و دانش آموزان منتخب در این زمینه تجلیل شد.

گفتنی است آثار 10 نفر از دانش آموزان استان در رشته های مختلف جشنواره ملی مدافعان و سفیران سلامت به عنوان اثر برگزیده انتخاب شد که از این تعداد 5 نفر از ناحیه یک ارومیه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار