رخشانی‌مهر خبر داد

5 مجتمع آموزشی و پرورشی حیات طیبه تا پایان دولت افتتاح می‌شود

مجتمع آموزشی حیات طیبه به زودی در کرمان با ۱۵ هزار زیربنا افتتاح خواهد شد/منادی: کلیات رتبه بندی فرهنگیان به تصویب رسیده است

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور خبر داد در این سال‌ها سیاست وزارت آموزش و پرورش توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی بوده، اعتبارات عمرانی نوسازی نیز رشد حدود ۱۰ برابری را نسبت به سال ۹۲ داشته و سهم اعتبارات عمرانی نوسازی مدارس کشور از اعتبارات عمرانی کل کشور به بیش از ۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

کد مطلب: ۱۱۸۷۴۱۱
لینک کوتاه کپی شد
5 مجتمع آموزشی و پرورشی حیات طیبه تا پایان دولت افتتاح می‌شود

مهراله رخشانی‌مهر در مراسم افتتاح مجتمع آموزشی و پرورشی حیات طیبه دکتر نصیری منطقه 10 شهر تهران که عصر امروز دوشنبه 3 خردادماه برگزار شد ضمن گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: این پروژه یکی از افتخارات نظام تعلیم و تربیت ایران و مبتنی بر آموزه‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرا شده است که تاکید مقام معظم رهبری همواره بر اجرایی شدن سند تحول بنیادین است.

وی افزود: وزیر آموزش و پرورش و مجموعه شورای معاونان وزارتخانه نیز برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین مصمم هستند لذا از تمام افرادی که در طراحی و اجرای این مجموعه سهیم بودند تشکر می‌کنم.

رخشانی مهر در ادامه با اشاره به اینکه تخصیص‌های خوبی در بخش اعتبارات عمرانی سازمان طی سال‌های اخیر اتفاق افتاده است ادامه داد: ما این موضوع را مدیون زحمات تیم سازمان برنامه و بودجه هستیم.

رشد 10 برابری اعتبارات عمرانی نوسازی نسبت به سال 92

معاون وزیر بیان کرد: در این سال‌ها سیاست وزارت آموزش و پرورش توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی بوده، اعتبارات عمرانی نوسازی نیز رشد حدود ۱۰ برابری را نسبت به سال ۹۲ داشته و سهم اعتبارات عمرانی نوسازی مدارس کشور از اعتبارات عمرانی کل کشور به بیش از ۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای تحول در نظام آموزشی چرخش‌هایی دیده شده است و سند و برنامه زیر نظام فضا و تجهیزات ما را به سمت ساخت مجموعه‌های آموزشی سوق داده است. این مدرسه الگویی است که سند تحول ما را به سمت آن هدایت کرده اما چرا این سند اصرار بر اجرای این طرح دارد به این دلیل است که در این مدارس امکان مدیریت یکپارچه بر کل فرایند تعلیم و تربیت حاصل می‌شود.

در سال ۹۶ تعداد مجتمع‌های حیات طیبه و مجتمع‌های آموزشی حدود ۴۳ پروژه بود که از مجموعه آنان ۳۵ پروژه تحویل داده شده است و بزرگ‌ترین آن در سال گذشته با حضور وزیر در استان‌های خراسان رضوی، زنجان و خراسان جنوبی افتتاح شد

رخشانی مهر بیان کرد: استفاده بهتر از سالن‌های ورزشی، کتابخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و سالن‌های اجتماعی در این فضاها مناسب تر است و کیفیت آموزش نیز افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور اشاره کرد نگرانی وزیر آموزش و پرورش درباره ساخت مدارس در نقاط نامناسب با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در ۲ سال اخیر بر طرف شد.

وی خبر داد در سال ۹۶ تعداد مجتمع‌های حیات طیبه و مجتمع‌های آموزشی حدود ۴۳ پروژه بود که از مجموعه آنان ۳۵ پروژه تحویل داده شده است و بزرگ‌ترین آن در سال گذشته با حضور وزیر در استان‌های خراسان رضوی، زنجان و خراسان جنوبی افتتاح شد در آینده نزدیک نیز یکی از مهمترین این موارد در کرمان با ۱۵ هزار زیربنا افتتاح می‌شود. در استان گلستان و مازندران در ایام پیش رو افتتاح این مجتمع‌ها را خواهیم داشت. تا پایان دولت 5 پروژه حیات طیبه و تا پایان سال 1400، 3 پروژه باقی مانده تکمیل می‌شود.

رخشانی‌مهر بخشنامه مدیریت یکپارچه فضای آموزشی را به عنوان یک دغدغه بیان کرد و گفت: برای مهر امسال باید چاره اندیشی کنیم درباره نگهداری فضای آموزشی نیز باید از آموزش و پرورش تشکر کرد زیرا نگهداری و تعمیرات جزئی و اساسی مدارس تعیین تکلیف شد.

حمید پوراصغری معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در این مراسم اظهار کرد: در راستای بحث عدالت آموشی یکی از رویکردها تامین منابع برای تامین و نوسازی فضاهای آموزشی است.

وی ضمن بیان خاطرات خود از دوران نوجوانی در دبیرستان دکتر نصیری ادامه داد: من نماینده فارغ التحصیلان هستم و خاطرات بزرگی از این مکان دارم؛ مدرسه جایی است که هریک از جوانان در آن قدم می‌گذارند و مسیر سرنوشت خود را رقم می‌زنند.

پوراصغری اضافه کرد: ساخت این مدرسه قدم بزرگی در راستای عدالت آموزشی برای مناطق محروم بوده و در گذر از سخت افزار الزامات آموزشی، نرم افزار ارائه خدمات آموزشی نیازمند تمهید بستر مناسب برای خدمات است. سرامدی نظام آموزشی نوین می‌تواند شعار این مدرسه برای دانش‌آموزان این منطقه شهر تهران باشد تا بتوانیم سرلوحه اقدامات را به انجام برسانیم.

علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم ارتقای جایگاه علمی کشور را مدیون مدرسه دانست و از وزیر آموزش و پرورش به دلیل اجرای رتبه بندی معلمان تشکر کرد.

وی با بیان اینکه هفته گذشته کلیات رتبه بندی تصویب شد افزود: مجلس 2 هزار میلیارد امسال به آموزش و پرورش کمک کرد و 15 هزار میلیارد برای رتبه بندی پیش بینی کرده است.

منادی اضافه کرد مالکیت سند اردوگاه باهنر به آموزش و پرورش و راه اندازی شبکه شاد نیز از اقدامات خوب وزیر آموزش و پرورش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار