مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

پذیرش مهمان در نوروز 1400 در مدارس استان ممنوع است

بوشهر(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت در نوروز 1400 در استان و شهرستان های ستاد، اسکان نوروزی تشکیل نمی شود و پذیرش مهمان نوروزی در مدارس ممنوع است.

کد مطلب: ۱۱۶۸۸۴۷
لینک کوتاه کپی شد
پذیرش مهمان در نوروز 1400 در مدارس استان ممنوع است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، علیمراد کرمی در نشست مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان که در شهرستان دیر برگزار شد، با اشاره به جنگ اقتصادی و تحریم گسترده در سال‌های اخیر اظهار کرد: با وجود این شرایط سخت، اما دولت با استفاده از تمام ظرفیت ها، تلاش کرده است تا زندگی مردم با مشکلات کمتری رو به رو شود.

وی با بیان اینکه در آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید کارهای بزرگ و کم سابقه ای اتفاق افتاده است، گفت: اعتبارات دستگاه تعلیم و تربیت در سال جاری حدود 55 هزار سال بوده است اما برای سال آینده، 112 هزار میلیارد تومان برای آموزش و پرورش تصویب شده است که رشد بیش از دو برابری دارد.

کرمی افزود: در سال های اخیر با اجرای رتبه بندی اقدامات خوبی برای ترمیم و بهبود دستمزد فرهنگیان توسط دولت انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: پرداخت 15 هزار میلیارد تومان پاداش و مرخصی ذخیره فرهنگیان در سال 98 از دیگر اقدامات خوب و قابل تقدیر دولت است.

وی ادامه داد: امیدواریم تا پیش از پایان عمر دولت دوازدهم، پاداش خدمت فرهنگیانی که در سال 99 به افتخار بازنشستگی نائل شده اند، واریز شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به شرایط کرونایی گفت: اولویت آموزش و پرورش برگزاری کلاس ها به شیوه حضوری است و طبق برنامه ریزی وزارت، کلاس ها باید تا جایی که امکان دارد، حضوری برگزار شوند اما چون ستاد ملی و استانی کرونا تصمیم به تعطیلی آموزش حضوری گرفتند، ما به عنوان کسانی که قانون را به مردم آموزش می دهیم، خود را تابع تصمیم ستاد ملی و استانی کرونا می دانیم.

وی با بیان اینکه شبکه شاد، بزرگترین سامانه آموزشی در خاورمیانه است، ادامه داد: فرهنگیان در سراسر کشور و استان با استفاده از این شبکه اختصاصی، اجازه ندادند که آموزش و پرورش دانش آموزان در این شرایط خاص تعطیل شود.

کرمی عنوان کرد: اگر چه سامانه شاد که سامانه ای جدید و بدون تجربه قبلی بود، در ابتدا مشکلاتی داشت اما به مرور این سامانه بهبود یافته است و در نسخه سوم کمترین مشکلات را دارد.

وی اضافه کرد: این سامانه دارای امنیت بیشتری است و امکان ارزیابی و ارزشیابی فعالیت را دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای حق التدریس گفت: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی باید 75 هزار نیروی حق التدریسی در 3 مرحله تبدیل وضعیت شوند که با ابلاغ مراحل اول و دوم یک‌هزار و 120 فرهنگی استان تبدیل وضعیت می شوند.

کرمی ادامه داد: امیدواریم افراد باقی مانده تا قبل از پایان عمر دولت تدبیر و امید، تبدیل وضعیت شوند.

وی با اشاره به ارتقای 4 پله ای استان در کنکور سراسری گفت: سال‌ها آموزش و پرورش استان بر اساس کنکور سنجش می شد که خوشبختانه با تلاش همه فرهنگیان، رتبه استان در کنکور سراسری سال 99 از 15 به 11 بهبود یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: در حالی که میانگین کشوری رشد نمره نهایی 05/ است اما میانگین نمره نهایی دانش آموزان استان در سال تحصیلی گذشته 47/ بوده است که این مهم، موفقیت آموزشی بزرگی برای استان است.

وی در خصوص وضعیت اسکان مهمان در نوروز 1400 گفت: در نوروز سال جدید در استان و شهرستان های ستاد اسکان نوروزی تشکیل نمی شود و پذیرش مهمان نوروزی در مدارس ممنوع است.

کرمی در پایان با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در خرداد سال آینده اظهار کرد: آموزش و پرورش آماده همکاری برای برگزاری انتخابات پرشور، سالم و با مشارکت حداکثری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار