مولف کتب درسی:

ترویج فرهنگ پژوهشگری در مدارس زمان بر است

تهران (پانا) - بازوبندی مولف کتب درسی با بیان اینکه ترویج فرهنگ پژوهشگری نیازمند یک پروسه طولانی است گفت که کادر اداری و آموزشی مدرسه اعم از مدیر و معاونان و حتی نیروهای خدماتی هم باید در این زمینه آموزش ببینند.

کد مطلب: ۱۱۵۱۱۳۹
لینک کوتاه کپی شد
ترویج فرهنگ پژوهشگری در مدارس زمان بر است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت وگو، محمدحسن بازوبندی رئیس دانشگاه فرهنگیان مرکز شهید بهشتی تهران در برنامه «گفتگوی علمی» گفت: پژوهش موتور محرکه هر فعالیت اجتماعی، اقتصادی، صنعتی، آموزشی و یا هر فعالیت دیگری است. پژوهش مختص هیئت علمی دانشگاه نیست بلکه هر معلم و هر صنعتگر باید پژوهشگر باشد چراکه مثلاً اگر یک صنعتگر فقط به یافته‌های قبلی خود اکتفا کند محکوم به شکست و از گردونه رقابت خارج خواهد شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان مرکز شهید بهشتی تهران در پاسخ به این سوال که آیا کتب درسی پژوهش محورند یا خیر؟ گفت: به دنبال تأکید سند تحول بنیادین بر لزوم خارج شدن محتوای درسی از حالت دانشی و حافظه محوری و حرکت به سمت فعالیت‌های پژوهشی یک بازنگری اساسی در کتب درسی با رویکرد پژوهشگری انجام شد.

بازوبندی با تذکر این نکته که ترویج فرهنگ پژوهشگری با یک کتاب و یک سال و دو سال شدنی نیست گفت: فرهنگ سازی برای این موضوع نیازمند یک پروسه طولانی است و کادر اداری و آموزشی مدرسه اعم از مدیر و معاونان و حتی نیروهای خدماتی هم باید در این زمینه آموزش ببینند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار