آغازثبت نام آزمون ورودی مدارس فرهنگ دوره دوم متوسطه نظری شهرتهران(خاص رشته انسانی) درنیمه اول اردیبهشت

تهران(پانا) - به منظورشناسایی و جذب دانش آموزان مستعد وایجاد فضای مناسب برای رقابت علمی، زمان ثبت نام، ویرایش وتاریخ آزمون ورودی پایه دهم مدارس فرهنگ دوره دوم متوسطه شهرتهران اعلام شد.

کد مطلب: ۱۲۷۲۰۳۲
لینک کوتاه کپی شد
آغازثبت نام آزمون ورودی مدارس فرهنگ دوره دوم متوسطه نظری شهرتهران(خاص رشته انسانی) درنیمه اول اردیبهشت

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، به منظور شناسایی و جذب دانش آموزان مستعد و ایجاد فضای مناسب برای رقابت علمی؛ زمان ثبت نام؛ ویرایش و تاریخ آزمون ورودی پایه دهم مدارس فرهنگ دوره دوم متوسطه شهر تهران اعلام شد.

گفتنی است رشته ادبیات و علوم انسانی در پرورش انسان های اندیشمند و خلاق از نقش و اهمیت ویژه ای برخوردار است، لذا به منظور جذب دانش آموزان مستعد و علاقمند به تحصیل در این رشته مطابق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش؛ مدارس فرهنگ تاسیس شده است و هر ساله آزمون مدارس فرهنگ برای جذب دانش آموزان مستعد در این زمینه برگزار می شود.

دانش آموزان علاقمند به شرکت در آزمون پایه دهم مدارس فرهنگ دوره دوم متوسطه شهر تهران در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱، می توانند از چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ لغایت روز شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ با مراجعه به سامانه آموزش و پرورش شهر تهران به نشانی (www.tehran.medu.ir) برای انجام مراحل لازم اقدام نمایند.
همچنین زمان ویرایش اطلاعات از تاریخ ۱۴۰۱/۰۳/۱۶لغایت ۱۴۰۱/۰۳/۲۰ و کارت ورود به جلسه از تاریخ ۱۴۰۱/۰۳/۲۹ به مدت چهار روز ، از طریق سامانه اعلام شده در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.
شایان ذکر است آزمون ورودی مدارس فرهنگ صبح روز پنج شنبه دوم تیر ۱۴۰۱، از ساعت ۹ صبح به صورت سراسری و هماهنگ در شهر تهران برگزار خواهد شد و ثبت نام در آزمون ورودی دبیرستان های فرهنگ بدون محدودیت منطقه ای است و جـابـه جـایی دانـش آمـوزان پذیرفتـه شـده در پایـه دهـم امکان پذیر نیست و دانش آموزان برای ثبت نام در دبیرستان مورد پذیرش می بایست علاوه بر قبولی در آزمون ورودی دبیرستان های فرهنگ موفق به کسب حداقل معدل کل ۱۷ در امتحانات پایه نهم شده باشند و شرایط احراز رشته را مطابق شیوه نامه اجرایی هدایت تحصیلی داشته باشند.
لازم به ذکر است سوال های آزمون ورودی مدارس فرهنگ به شیوه چهار گزینه ای (فقط با یک پاسخ صحیح)، از محتوای کتب درسی پایه نهم سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ طرح خواهد شد و به ازای هر پاسخ صحیح 3 نمره مثبت و به ازای هر پاسخ غلط، یک نمره منفی برای داوطلب در نظر گرفته می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار