طرح های استانی و کشوری حوزه بانوان آموزش و پرورش در سامانه شبکه شاد؛

معرفت: طرح آموزش مهارت‌های گفتگو برای بیش از 3000 مخاطب به صورت مجازی در حال اجرا است

تبریز(پانا) - مشاور امور بانوان مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی از اجرای طرح های استانی و کشوری در سامانه شاد خبر داد و گفت طرح آموزش مهارت‌های گفتگو برای بیش از 3000 مخاطب برنامه ریزی شده و در حال اجراست.

کد مطلب: ۱۱۵۰۷۴۹
لینک کوتاه کپی شد
معرفت: طرح آموزش مهارت‌های گفتگو برای بیش از 3000 مخاطب به صورت مجازی در حال اجرا است

طیبه معرفت با تشریح طرح های استانی و کشوری حوزه بانوان آموزش و پرورش در سامانه شبکه شاد، گفت: فرزندان ما برای اینکه بتوانند به رشد و توسعه همه جانبه خود دست یابند باید بتوانند علاوه از اندوخته های علمی، برخی مهارت‌های اساسی زندگی را هم بیاموزند.

مشاور امور بانوان مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی افزود: تعاملات بین فردی و اجتماعی یکی از عوامل کلیدی در رشد و تعالی فرد در اجتماع است؛ دانش آموزان باید بتوانند با والدین، همسالان، معلمان و سایر افراد محیط پیرامونی خود ارتباط سازنده و اثر بخش برقرار کنند، باید بتوانند در تعاملات بین فردی برای دستیابی به خواسته ها و نیازهای خود قدم های موثری بردارند، باید بتوانند در برابر آسیب های اجتماعی از خود مراقبت کنند و بتوانند به هویت فردی و جمعی مناسبی دست یابند و مهمترین ابزار این ارتباط سازنده و پیش برنده «مهارت در گفتگو و تعامل و ارتباط موثر» است که در این راستا طرح آموزش مهارتهای گفتگو برای بیش از 3000 مخاطب برنامه ریزی شده و در حال اجرا است.

وی در مورد طرح آموزش مشارکتهای اجتماعی به دانش آموزان دختر گفت: همچنین دانش آموزان باید بتوانند نسبت به رفع مشکلات محیط زندگی خود اعم از خانواده، مدرسه، محله و جامعه خود احساس مسئولیت کنند و از کنار مشکلات و معضلات اجتماعی به‌سادگی و بی تفاوت عبور نکنند باید برای رفع مشکلات بیندیشند و راهکار ارائه کنند و برای برداشتن موانع گام بردارند.

معرفت ادامه داد: دانش آموزان باید در اداره جامعه مشارکت فعال داشته باشند و این امر نیز در قالب طرح آموزش مشارکت های اجتماعی انجام می پذیرد. در این طرح دانش آموزان با سازمان های مردم نهاد و نحوه شکل گیری و عملکرد آنها آشنا می شوند. لازم به ذکر است که در اجرای طرح آموزش مشارکتهای اجتماعی از همکاری و مشارکت اداره کل ورزش و جوانان استان برای آموزشهای تکمیلی در زمینه سازمانهای مردم نهاد برخوردار هستیم که لازم است مراتب تشکر خود را از این دستگاه اعلام دارم.

وی تاکید کرد: این آموزش ها بصورت مجازی در بستر شبکه آموزشی شاد برای بیش از 3000 مخاطب برنامه ریزی شده و اساتید آموزش دیده طرح گروه های خود را در سامانه شاد تشکیل داده و کارگاه های آموزشی خود را برگزار می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار